Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
DIRE1
  Tri :
6 exemples
 1 Les faiz aux dis sont foible merrien, Car la bouche fait trop le cuer deffaire ; Et promet et parole trop bien, Et le cuer ment qui est proprietaire ; Si vaulsist mieulx souvent la bouche taire Que par mentir faire au cuer villenie, Qu'a noble cuer le mentir ne doit plaire, Ainsi dit on, mais on ne le fait mie. (DESCH., Oeuvres Q., t.2, c.1370-1407, 63).
 2 Princes, chascun se tient chargé En conscience de peché, Disant que tout vray crestien Doit faire aumosne et charité Et l'un de l'autre avoir pité ; C'est bien dit, mains on n'en fait rien. (DESCH., Oeuvres R., t.7, c.1370-1407, 243).
 3 [Mabrien demande à un bourgeois de Jerusalem où sont partis les chrétiens] "Par ma foy, sire, ce lui respondi le bourgoiz, de ce que vous me demandez ne vous sauroye je veritablement respondre, pource que dire et faire ne sont mie souventeffoiz tout ung, maiz de la conclusion qui herssoir fut faicte entr'eulx vous di que ilz devoient aller en Acre..." (Mabrien V., 1462, 182-183).
 4 Le dire et le faire sont deux. S'il est vrai, ce que tu [Vertus] me dis, Nous en verrons de bien honteux Et de bien camus plus de dix ; Tous coeurs loiaux, preux et hardis En seront grandement joyeux Et les mamelus, anoyeux, S'ilz ont retourné croix et chappe. (MOLINET, Faictz Dictz D., 1467-1506, 200).
 5 LE MOUTON au LOUP (qui vient de lui faire des promesses de don). A beau parler closes oreilles. Hardis amant n'est point honteux De promettre tant que a merveilles, Mais le dire et le faire sont deux ; Ja promesse de convoiteux Ne me tira hors de ma lisse. (MOLINET, Faictz Dictz D., 1467-1506, 658).
 6 Le quel lui respondi tantost felonnessement : "Je n'ay cure de toy ne de ton amour. Di moy qui je sui, je te diray qui tu y es". (Doc. Poitou G., t.3, 1366, 339).
Lexique de proverbesPierre Cromer

 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre