| - | Qui est plus près du feu plus (tost) s'art : Car main et tart Son dolent cuer de sa dame ne part, Eins la compaingne en tous lieus sans depart ; Et cils qui est plus près dou feu, plus s'art. ([MACH., J. R. Beh., c.1340, 122]). Et pour ce que le feu aproches D'Amours qui te point de ses broches, Pers tu maniere et contenence, Scens, joie, vigour et puissance. Et aussi retien de mon art ; "Qui plus est près dou feu, plus s'art." Orendroit plus ne t'en diray. A Dieu ; je me departiray, Sans ce que de toy me departe ([MACH., R. Fort., c.1341, 116]). Pour ce vous loe eslongier le regart De vostre dame et tout son beau repaire, Quar qui plus est près du feu plus tost s'art. ([LANNOY, WERCHIN, Ball. P., 1404, 343]). Panalus, sans doubter reproche, Fait tant et tant du bois s'approche Qu'il perchoit le sommet des mays Qui lui racroissent ses esmais Par garnt ardpour et sa haschie ; Car la belle y est embuschie, Dont ly maulz ly vient sy destrois Qu'il s'en pamme deux fois outrois ; Car plus est près du fu, plus art. Bien se tient pour fol et musart Quant ne poet a celle parler, Et ne la poet plus approchier ([Pastor. B., c.1422-1425, 236]). M'apelez vous cela jeu D'estre tousjours en ennuy ? Certes, je ne voy nulluy Qui n'en ait plus trop que peu. Nul ne desnoue ce neu, S'il n'a de Fortune apuy : M'apelez vous cela jeu D'estre tousjours en ennuy ? On s'art qui est pres du feu ; Et pour ce, je suis celuy Qui a mon povoir le fuy, Quant je n'y congnois mon preu. ([CH. D'ORLÉANS, Rond. C., 1443-1460, 404]). |