Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

http://www.atilf.fr/dmf/definition/rebeller 
     REBELLER     
FEW X rebellare
REBELLER, verbe
[]
 

-

Celui qui/le boeuf qui se rebelle contre l'aiguillon se point doublement V. aiguillon

 

-

Le serf méchant, devenu riche et puissant, contre tout le monde rebelle V. serf

 

-

Qui se rebelle contre le roy est fou : Ledit du Lau honnoura mal [son] veu, quant il voulut mettre en servitude le roy et qui tant luy avoit fait de biens et honneurs. Et est à noter que, [de] ceulx qui se meslerent de ceste matiere, les aucuns en moururent confez et repentans; et avoit le patriarche mal retenu ung proverbe qui se dit en basque, qui s'ensuit : "Reguia contraqeue ereua", c'est-à-dire : "Qui se rebelle contre le roy est fol. " (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 189).

 

Rem. Hassell 227, S54.

 

-

Qui contre son seigneur se rebelle, c'est raison qu'il ait mauvais paiement : Vous rendrez-vous au duc où toute Normendie appent ? Filz est du roy Jehan et s'est du royaume régent. Qui contre son seigneur rebelle malement, C'est raison qu'en la fin en ait mauvez paiement, Non pour quant vous n'avez mespris nézunement ; Mais le roy a mespris à qui Navarre appent (CUVELIER, Chron. Guescl. C., t.1, c.1380-1385, 140).
 

Lexique de proverbes Pierre Cromer


© ATILF - CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante :
DMF : Dictionnaire du Moyen Français (DMF 2015), http://www.atilf.fr/dmf, ATILF - CNRS & Université de Lorraine.