C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Article complet 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     DIEU     
FEW III deus
DIEU, subst. masc.
[AND : deu1 ; DÉCT : dieu ]

A. -

"Dieu (des chrétiens)" : Ou nom de Dieu, ci commence le livre d'Aristote appelé Du Ciel et du monde, lequel du commandement de tres souverain et tres excellent prince Charles, quint de cest nom, par la grace de Dieu roy de France, desirant et amant toutes nobles sciences, je, Nychole Oresme, doien de l'eglise de Rouen, propose translater et exposer en françoys. (ORESME, C.M., c.1377, 38).

B. -

"Dieu (des Anciens)" : Et pour ce, selon Tulles ou livre De la Nature des dieux, aussi comme d'un horloge qui est meu tres ordeneement nul ne diroit que ce peust estre a cas d'aventure et sanz avoir esté fait par cause intellective, par plus forte raison il convient que les mouvemens du ciel dependent d'aucune vertu intellective plus haute et plus grande que entendement humain. (ORESME, C.M., c.1377, 282).

 

-

En partic. Le dieu de fortune : Item, il appert par un proverbe commun qui dit que quant le dieu de fortune ou destinee donne du bien asséz, quel mestier est il d'amis ? Nul. (ORESME, E.A., c.1370, 484).
 

Oresme Charles Brucker

Fermer la fenêtre