Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Article complet 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     DÉCHIRER     
FEW XVII *skerian
DESCHIRER, verbe
[T-L : descirier ; GDC : deschirer ; AND : decirer ; DÉCT : descirier ; FEW XVII, 106a : *skerian]

A. -

"Déchirer"

 

-

[En signe de douleur, d'indignation] Deschirer son manteau : Mon mantel en desireray Du tresgrant deul qu'au queur en ay ; Il est digne de mort souffrir. (Pass. Semur D.M., c.1420 [1488], 183). [Réf. à Matth. 26, 65]

B. -

"Écorcher, égratigner" : ...la triestesse qui me meust Torner en larmes ne se veult, Que mon tormant plus fort empire ; Par quoy je desrons et dessire Mes mains, et mes cheveux detire, Pour le cas que mon cueur acueilt, Dont je plains et pleure et souspire, Et sont mes regards former d'ire Et desespoir que me recueilt ! (Myst. st Adr. P., c.1450-1485, 118). MAGDELENE. (...) Ses piez j'en oindra doulcement Pour ce qu'i les a decirer De chemener et travaillier. Premier, certes, le laveray Des larmes que je ploreray. De mes cheveulx les paneray, Affin que de moy mercy ay. (Pass. Autun Biard F., 1470-1471, 72).

C. -

"Meurtrir" : Avant ! avant ! de tire a tire Le me bastez de voz bastons, Que chair et os on luy dessire, Sans que plus nous en debastons. (Myst. st Laur. S.W., 1499, 238).
 

Mystères Jean-Loup Ringenbach


Fermer la fenêtre