C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
PUCELLE
  Tri :
6 exemples
 1 ...l'en puet assez user du ministere et du service de l'Anemi, de laquelle chose nous en avons exemple (...) conment monseigneur saint Pol conmanda au mauvez espirit, lequel estoit ou corps de la pucelle phetonique, c'est a dire dyvine, que il essist hors, lequel aussitost en yssist hors. (Songe verg. S., t.1, 1378, 376).
 2 Car je leur afferme que mangier cher le grant vendredi n'est pas si mal, et que mieulx devroient souffrir que on les despellat membre a membre que souffrir telles injures, et plus y devroient resister que ne feroit une noble pucelle qui la vouldroit violer ou par force despuceler. (GERS., Pent., p.1389, 78).
 3 L'aultre qui est contraite de desponsation, comme se aucun a espousé une pucelle de sept ans ou aultre, et jassoi ce que il ne le congnoisse pas, toutevoies nul de sa parenté et consanguinité le porra avoir en femme, ne lui aucune de la consanguinité d'elle. (Sacr. mar., c.1477-1481, 72).
 4 ...excepté le cas et c'est quant la pucelle ou l'enfant devant sept ans on contrait ensemble et par adventure. (Sacr. mar., c.1477-1481, 72).
 5 Mais pechié mortel quelconque, c'est certain, corrompt et viole innocence de l'ame. Si doit estre sans ce tirant Pechié conceue ceste vierge pucelle comme elle doit estre vierge corporelment (GERS., Concept., 1401, 402).
 6 Par cestui fut introduit, comme aucuns dient, le très bon et vaillant roy Artus de la Grant Bretaigne et monstre bien qu'il sçavoit de la science des estoilles, où il dit, en la fin d'une sienne prophecie après qu'il a parlé de la Pucelle qui chassa les Anglois de France, l'an [mille] IIIIcXXIX (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 91 v°).
Littérature didactiqueHiltrud Gerner
Fermer la fenêtre