Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
ACCOMPLIR
  Tri :
6 exemples
 1 Et par le contraire n'est que ung brief mo(me)ment de toute la peine de ce monde que on a a bien faire pour acomplir les commandemens de Dieu, au regart de la gloire que misericorde donra a ses bons hostes et hostesses. (GERS., Purif., 1396-1397, 67).
 2 Pour conclusion il fault dire que veu simple empesche mariage a estre contrait, et tant que se cellui qui a simplement voué, aprez a donné jurement a aucune femme que il l'espouseroit et prendroit en femme, il doit son veu acomplir et faire penitance de son jurement illicitement presté et donné. (Sacr. mar., c.1477-1481, 54).
 3 ...et là lisoit publiquement de ladicte science [l'astrologie], comme par ses gestes peut clerement apparoir, donnant exemple aux roys et grans hommes de son temps de ainsi faire, et aussi à ses successeurs pour ce qu'il sçavoit que c'estoit la science par laquelle l'on povoit plustost acomplir haultes negoces, ce qu'il avoit bien experimenté en ses merveilleuses euvres. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 28 r°).
 4 Cestui prenostica la destruction de Jherusalem à l'empereur Adrian et en escripvit choses incredibles, c'est assavoir que lui mesmes la feroit restaurer et ampliffier, c'est assavoir agrandir et fere circuir et enclorre de mur en icelle le lieu où fut acomply le merite de la benoiste Passion Nostre Seigneur Jhesu Crist (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 76 v°).
 5 En ce temps vint devers Salomon celle puissante et honnorable royne Nicaula de Sabba, laquelle, pour sa sapience, merite bien à estre mise ou nombre des clers astrologiens, car elle fut bien sçavente, et de vertuz fut tant accomplie que l'on ne trouva de ce temps en gloire, sagesse et honneur, sa pareille. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 34 v°).
 6 ...et le temps vint que l'incarnation se deust accomplir et celebrer, Dieu esleu faire et former Dame selon sa sapience infinie, telle comme il appartenoit a filz de si hault et noble lignage (GERS., Concept., 1401, 390).
Littérature didactiqueHiltrud Gerner

Fermer la fenêtre