Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
ACCIDENT1
  Tri :
4 exemples
 1 ...le Filz procede du Pere, pareillement du Filz procede le Saint Esperit. Mais du Saint Esperit nulz ne procede. Car selon la raison d'entendre tel regart par maniere de raport et de referer l'un a l'aultre sont dehors l'essence des personnes, car plus sont dependant d'aucune chose que en aucune par essence, mais sont comme accidens qui sont dehors les choses essencieles, qui ont estre par eulz sans dependence d'aultrui. (Somme abr., c.1477-1481, 114).
 2 ...Desir et Esperance, dont nous avons devant aucunement parlé et dit que ce sont deux des passions ou accidens de l'ame qui autrement aussi aucunesfoiz sont appellés mouvement de courage (EVR. CONTY, Eschez amour. mor. G.-T.R., c.1400, 739).
 3 Or est il temps, comme je tiens, Tractier, selon les Anciens Et leurs belles tradicions, Des accidens et passions Ausquelz l'âme est tousdiz subjecte, S'elle n'est trop émée et nete, Comme sont paour, ire, tristesce, Audace, espoir, joie et léesce, Dure pensée et forte estude (LA HAYE, P. peste, 1426, 108).
 4 Aucuns dient qu'il fut filz de celui homme, à qui par accident la main senestre fut ostée et ung an après lui fut restituée et, pour enseigne de ce miracle, ou lieu de la conjunction demoura une cycatrice en semblance d'une ligne de sang. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 109 v°).
Littérature didactiqueHiltrud Gerner

Fermer la fenêtre