Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
ARROSER
  Tri :
5 exemples
 1 Maiz, en esté et chaleur forte, Proffite moult et réconforte Jonchier la chambre druement, Et l'arrouser légiérement D'eaue très froide et de vinaigre (LA HAYE, P. peste, 1426, 81).
 2 Tiercement la pensee ou lame contemplatiue est leuee sur soy et alienee de soy mesmes par grandeur de iocundite et de exultacion desperit, et est quant lame arrousee et refectionnee de la consolacion et aussi comme enyuree de la suauite des choses diuines quelle gouste ou a gouste dedens soy par la grant leesse desperit elle se oublie du tout et ne luy souuient quelle est, ne quelle a este. (CIB., p.1451, 191).
 3 ...en ceste trinité il y a ung loyen, qui ne se puet bonnement dire ne exprimer, lequel pas n'est gendré, mais une souefveté et doulceur du Pere et du Filz respargissant et arrousant par tres grant largesse toutes creatures selon leur capacité et leur pouoir de le recepvoir. (Somme abr., c.1477-1481, 115).
 4 Item [le Saint Esprit] est apellé "fontaine vive", pour ce que par sept rivieres qui sont les sept dons, il descend en nous et nous arrouse. (Somme abr., c.1477-1481, 122).
 5 Et avoit le Saint Pere longuement arousé lez prés d'autruy, il estoit donques temps que il arousat lez siens, conme dit la loy (...) car celluy est et doit estre tenuz pour fol qui arouse lez prés d'autruy et laisse sez propres prés mourir et desecher. (Songe verg. S., t.1, 1378, 318).
Littérature didactiqueHiltrud Gerner

Fermer la fenêtre