Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

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9 exemples
 1 Et pour ce, paient au roy en la prevosté de Lions, chacun desdits hommes qui a charete deux mines d'avoine à la mesure de Lions rendue illec à la saint Michiel, et si doivent au terme de Noël un pain, voisent en la forest ou non, et ceulx qui vont au col une mine. (HECTOR DE CHARTRES, Cout. R., 1398-1408, 11).
 2 Et pour ce, sont tenus rendre et païer au roy notre sire ou à son prevost de Lions, pour hostel qui use boiz à charette II mines d'avoine, et ceulx qui usent à col une mine, à la mesure de Lions et rendue audit lieu, voissent à la coustume ou non. (HECTOR DE CHARTRES, Cout. R., 1398-1408, 17).
 3 Maiz diverses bestètes mues, Dès l'eure qu'elles sont yssues, Dehors des ventres de leurs mères, Sont si vaillantes et légières Que par soy elles vont et viennent (LA HAYE, P. peste, 1426, 67).
 4 Cogitacion est vague et incertaine et va et vient sans quelque fin ou determinacion, meditacion se efforce a determiner son entendement (CIB., p.1451, 181).
 5 ...et trouva maniere nouvelle aux Juifz de escripre et lettres plus nouvelles, prinses selon les estoilles, et ordonna aux Hebrieux escripre de la main dextre, en venant à senestre, car par avant escripvoient alant et venant ainsi que l'on laboure les terres à la charrue. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 48 r°).
 6 Item por celui qui n'oit pais bin cleir, R. saïn d'enwilhe et lait de femme et feules de poriaus, se broies tot ensemble, et puis en meteis en l'oïe a l'aleir kouchiir et le stopeis de laine a tot le sure, et che fait sovent. (Méd. nam. H., c.1400-1500, 203).
 7 ...et s'aucun des freres de ladicte priouré ou autre quelconque personne y estoit mis pour garder ledit moullin, il lui appartendra mort bois sans livrée pour chauffer, et herbages à ses bestes en ladicte forest allantes et venantes par ladicte haie d'Ambenay, sans contradiction. (HECTOR DE CHARTRES, Cout. R., 1398-1408, 283).
 8 Derechief, au Roy appartient en tout son royaume, seul et pour le tout, et non a aultres, donner et ottroïer toutes foyres et touz marchiés, et lez alans, demorans et retencion sont en sa sauvegarde et proteccion. (Songe verg. S., t.2, 1378, 201).
 9 La XIIIe reigle du chevetaine si est que les marchans et alans et venans en l'ost soient bien gardez de toute oppression et des ennemis aussi par certainnes gens d'armes de l'ost, qui seront a ce ordonnez (MÉZIÈRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 517).
Littérature didactiqueHiltrud Gerner

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