Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
ALLÉGUER
  Tri :
5 exemples
 1 O tu qui dis ainsy et alegues cecy, certes tu loues saint Pierre quant il, qui estoit pape et pasteur de l'Eglise universale, souffrit estre repris, et le porta paciemment, et y obeit humblement, ce qui est contre l'orgueil de pluseurs qui ne veulent, tant soyent petiz, souffrir de riens estre repris ou corrigiez (GERS., P. Paul, a.1394, 490).
 2 ...jaçoit ce que en icelui livre, dit somme, sont plusieurs choses senestres, qui à present sont prohibées, mais lors non, quoyque male doctrine soit d'elle prohibée de tous temps, se cestui allegue plusieurs astrologiens que je laisse et pour cause de breveté, pour ce que n'en ay parfecte memoire et que, estant escolier, je ne fiz que passer icelui livre. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 23 r°).
 3 Cestui n'escripvit riens dont soit memoire, mais en plusieurs livres est moult loé et alegué, en plusieurs livres ignoré. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 24 r°).
 4 Et pou me muet ce que allegue Nature, que brehaings et steriles ilz sont, car ta puissance est infinie, et mieulz appartient, ce semble, que celle qui doit estre la plus merveilleuse des autres en toute beauté et bonté soit de toy formee merveilleusement et par miracle, que seulement par Nature. (GERS., Concept., 1401, 397).
 5 Et quant l'homme et la femme sont separéz, divorce puet estre celebree, quant impuissance de habiter est allegimé [l. alleguué] ou a cause de frigidité ou de malefice ou deffection de membre viril ou d'artation en la femme. (Sacr. mar., c.1477-1481, 78).
Littérature didactiqueHiltrud Gerner

Fermer la fenêtre