Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
AILE
  Tri :
5 exemples
 1 Et dit l'istore qu'elles [les sirènes] auoient aelles et ongles pour senefiance de l'amour qui volle et fiert. Et conuersent en eaue pour ce que luxure fut faicte de moisteur. (Best. hérald. H.E., c.1435-1450, 491).
 2 Cestui en sa jeunesse, voulant fere comme Dedalus, fist et pour ce composa unes helles qu'il se mist ès piez et mains et vola du hault d'une tour à la distance d'une stade au bout de laquelle il tumba et se rompit une jembe et disoit venir la faulte de ce qu'il avoit houblié prandre la queue. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 111 v°).
 3 "Or retournons", dist la chambriere Hardiesse, "au second besant empirant la precieuse forge de ma maistresse, le quel besant a son cours en parlement comme une loy divine, c'est assavoir des commissaires des causes, des syndiques et reformateurs plusieurs, par lesquelx tous ceulx qui ont affaire a eulx se tiennent pour salvez et ja n'en eschapperont sans perdre ou pie ou helle, en vendant et leur vin et leur blef..." (MÉZIÈRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 501-502).
 4 ...quant l'estoille journale se doit prochainement lever a l'aube du jour, toute riens s'esgaye et s'esjouyst, les oysillons chantent, et la rousee descent, pareillement lors en ceste nouveauté le monde s'esjouy, et descendi plus habondamment la rousee de grace, et les sainctes personnes eslevees en hault par les heles de bons desirs et devotes meditacions, par prophecie chanterent (GERS., Concept., 1401, 391).
 5 Et sy pevent sier ou fauquier es dis marés des herbes pour leurs bestes ou autrez, assavoir prendre et tendre des menus oyseaulx es elles de la forest à la rez pendant. (HECTOR DE CHARTRES, Cout. R., 1398-1408, 156).
Littérature didactiqueHiltrud Gerner

Fermer la fenêtre