Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
AFFIRMER
  Tri :
6 exemples
 1 ...laquelle damoiselle ne fu pas defraudee de son desir, et dit publiquement et jura au roy, par tres grant serment qu'elle avoit veu et recongneu la royne, sa maistresse, et une des filles du roy en l'air en la compaignie des sains ; et ainsi l'afremoit vrayement. (MÉZIÈRES, Vertu sacr. mar. W., c.1384-1389, 391).
 2 Pleure pour moy, mon tres chier enfant, en devote oroison, et je te afferme que l'eaue de tes larmes, se elle est pure et nette sans laydure de pechié mortel, estaindra tout ou en grant partie l'ardent feu qui me travaille et brule. Helas, mon doulx enfant, pourras tu refuser a ceste povre mere une goutte d'eaue, une seule larme qui tant luy puet proffiter et sa doleur alegier ? (GERS., Déf., 1400, 227).
 3 Par pluseurs manieres aucune chose est affermee de Dieu. Premierement par naturele raison (...) Secondement par foy (...) Tiercement par la sainte escripture. (Somme abr., c.1477-1481, 156).
 4 Aussi le sage et grant Aubert, Un Philosophe moult expert, Dit par escript et nous afferme Certainement pour chose ferme, En ses nobles ensaignemens De la Nature aux élémens, Que Jupiter avecques Mars, Par leurs désordonnez regars (...) Fait avenir et apparoir Grant pestillence (LA HAYE, P. peste, 1426, 26).
 5 Et, ce nonobstant, pluseurs simples, Prestz à détourner comme guimples à tous vens, veulent affermer Manifestement et semer Que tous ceulx cy font grant folie Qui fuient pour l'épidémie, Estimans que Dieu seurement Fait mourir électivement De ceste faulse maladie Guillaume, Robin et Marie, Et lesse vivre de sa grâce Olivier, Rollant et Agace (LA HAYE, P. peste, 1426, 75).
 6 ....et [Megastenes et Dionisius] rapporterent y aver XVm villes et que c'estoit la tierce partie de la terre et que le Soleil en une des parties d'icelle ne part point, rapporterent y aver cent cinquante trois roys et XII nacions de gens, affermans y aver cinq mois de navigage, ainçois que y povoit parvenir. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 58 v°).
Littérature didactiqueHiltrud Gerner

Fermer la fenêtre