Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

http://www.atilf.fr/dmf/definition/plaisir 
     PLAISIR     
FEW IX placere
PLAISIR, subst. masc.
[DÉCT : plaisir ]

A. -

"Volonté irrévocable" : Mes amys, mes enfans, ne plorez point pour moy, car c'est le plaisir de Dieu que je meure (LA VIGNE, V.N., p.1495, 311).

 

-

Le bon plaisir. "La volonté" : ...lesquelz demanderent et requirent aux ditz signeurs que le bon plaisir du roy fust de leur donner XXIIII heures de treves ; ce qu'il leur fut accordé. (LA VIGNE, V.N., p.1495, 252).

 

-

Empl. unipersonnel. Venir à plaisir à qqn. "L'accepter" : SAINCT MARTIN. Mon chier seigneur, s'il vous vient a plaisir, Vous me donrrez licence de saisir Par quelle voye des deux vous pourray suivre. (LA VIGNE, S.M., 1496, 147).

B. -

"Satisfaction"

 

-

Prendre plaisir à + inf. "S'y plaire" : LE PERE. Vous dictes vray et veulx bien que l'on sache Que j'ay ung filz, pour le cas abreger, Qui n'ayme lance, voulge, espee ne hache Ne plus ne moins que feroit ung bergier ; Plaisir ne prent fors qu'a boire et menger Et si est il chevalier ; touteffois, Je ne le puis bonnement corriger, Dont je m'en cource a luy souventes fois. (LA VIGNE, S.M., 1496, 186).
 

La Vigne Annie Bertin


© ATILF - CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante :
DMF : Dictionnaire du Moyen Français (DMF 2015), http://www.atilf.fr/dmf, ATILF - CNRS & Université de Lorraine.