C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
ORDRE
  Tri :
7 exemples
 1 À madame Julienne de Poictiers, vesve de feu Erart de Champlite, la somme de vint frans qui deuz lui estoient à cause dudit feu son mary par feu monseigneur le duc de Bourgoingne derrain trespassé, dont Dieu ait l'ame, pour ung colier d'argent de l'ordre de feu mondit seigneur qu'il fist prandre et acheter dudit feu Erart pour le donner à ung des escuyers (Comptes Etat bourg. M.F., t.2, 1420, 848).
 2 Nous avons receu voz lettres par lesquelles nous merciez de l'onneur que, comme vous dictes, vous avons fait de vous avoir envoyé l'ordre de monseigneur saint Michel et des bonnes parolles que le sir de la Forest vous a dit de par nous, en requérant qu'il vous soit permis de povoir porter le Croissant aux jours que avez promis (Roi René vie L., 1471, 349).
 3 À Gilles de Maillé, escuier du seigneur de Breszé (...) pour achat de X aulnes de satin cramoysi pour ung manteau de Ordre du Croissant (Comptes roi René A., t.2, 1453, 10).
 4 ...et lui loyse porter le collier de nostre ordre de la Cosse de Genestre, en tous lieux et par toutes places, festes et compaignies qu'il lui plaira et bon lui semblera (Ch. VI, D., t.1, 1406, 287).
 5 ...ung autre drageoir d'argent doré, ouquel a ou milieu du plat trois fusilz où sont ou milieu de la pierre les armes de MS ; et à l'entour du plat ung colier fait à manière de l'ordre de la Thoison (Comptes Lille L., t.2, a.1467, 55).
 6 Frere Robert Biaufiz, prestre de la tierce ordre Saint François, qui ala en l'armee dont le dit Houdetot fu capitaine pour faire office de prestre (Clos galées Rouen M.-C., t.2, 1341-1342, 59).
 7 Item paié a VIJ des chappelains de L'Eglise de Rouen lesquieulx chantèrent le service des grans ordres d'après les Brandons, en la chappelle de l'ostel de Monseigneurs (Comptes Archev. Rouen J., 1412-1413, 73).
Chartes et CoutumesEdmonde Papin
Fermer la fenêtre