Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
NÉGOCE
  Tri :
5 exemples
 1 Si aucun administroit à autre negoce, et celui à qui est la negoce est abscent, de ce povent nestre deux actions, c'est assavoir de celui à qui aura esté faicte la chose, et de celui qui aura despendu, et de son travail, et s'il a prouffitablement faictes les choses. Et s'il ne les a prouffitablement faictes, action est née à celui à qui est le negoce de demander à l'autre ce qu'il aura eu du gouvernement. (Cout. instit. Anjou Maine B.-B., t.2, 1437, 105).
 2 Par vertu des quiex mandemens, ge le dit seneschal, qui estoie empeschiez et occupez des autres besoignes et negoices inevitables du roy nostre seigneur, commis à homme sage et discret maistre Johan Esnaut à revisiter et revoier en lieu de moy la dite assiete et assignacion (Doc. Poitou G., t.1, 1332, 401).
 3 À Guillaume Dourden, bailli de Costentin, pour faire les despens de li (...) alant es vicontés de Constances (...) pour certaines negoces et affaires qui grandement touchoient Monseigneur et le bien commun de ses subgés en ycelles vicontés (Compte Navarre I.P., 1367-1371, 369).
 4 ...est aussi le prelat tenu de poier celles debtes de son ancesseur qui sont deuees à cause des negoces de l'Eglise. (Cout. instit. Anjou Maine B.-B., t.2, 1437, 38).
 5 ...et depuis la dite cause ou negoce, par vertu de commissions de nous octroyées sur ce, eust esté vantillée par devant maistre Guy de Saint-Sepulcre et Jehan Cordier, noz commissaires (Doc. Poitou G., t.2, 1342, 248).
Chartes et CoutumesEdmonde Papin

 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre