Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Article complet 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     AUDITOIRE     
FEW XXV auditorium
AUDITOIRE, subst. masc. et fém.
[GDC : auditoire ; AND : auditorie ; FEW XXV, 867b : auditorium ; TLF III, 915b : auditoire]

A. -

DR.

 

1.

"Assemblée réunie pour statuer sur des causes, séance judiciaire" : Donné par nous, Robert de Soissons, bailli de Rethelois, en nostre auditoire tenue à Maisieres en l'ostel de Jehan Montclin, clerc. (Trés. Reth. S.L., t.2, 1374, 212). ...ordonnons que d'ores en avant nul ne soit receu comme advocat en aucunes de noz cours de la chancelerie de noz bailliages, de noz auditoires et de nostre parlement ou d'autres noz commis, s'ilz ne sont esleuz ou esprouvéz comme souffisans et expers advocas par noz diz chancelier et bailliz, et l'election ou aprobacion du chancelier souffira en l'une de ces cours pour toutes les autres (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 71). ...par vertu desdiz quatre deffaulx et des usaige, stille et coustume de la court et auditoire dudit chastellet (Cartul. Laval B., t.3, 1417, 35). ...Jehan Chabrion lui a donné empeschement et en a mis en procés nostredict chappellain pardevant noz amez et feaulx conseillers les maistres des requestes, en leur auditoire de nostre palais à Paris (Lettres Ch. VIII, P., t.3, 1492, 277).

 

2.

"Juridiction, compétence judiciaire" : Et par lesdiz usaiges et stille qui est conforme à raison, ung juge hors son audictoire en jugement ne peut bailler aucun adjournement ne excercer office de sergent en la juridicion dont il est juge (Cout. instit. Anjou Maine B.-B., t.2, 1437, 57).

B. -

"Emplacement et local où se rend la justice" : ...a Guérarde, femme de Raolin Doré, natière, pour V toises et demie de natez mises ou petit auditoire de monseigneur l'Official (Comptes Archev. Rouen J., 1438-1439, 194).
 

Chartes et Coutumes Edmonde Papin


 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre