Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
ARME
  Tri :
9 exemples
 1 ...le dit Migonnet de fait apensé avec ses diz complices assailli à armes yceli clerc et sur il gecterent pluseurs cops, dont il fu navrez en pluseurs parties de son corps et mutelez en une de ses mains, par tele maniere que, se il ne se fust deffenduz, le dit Migonnet l'eust tué (Doc. Poitou G., t.3, 1359, 275).
 2 L'en tient en Bourgoingne que, se aucun noble deffie par droit d'armes une ville ou les personnes particulanz et il entre en la ville à armes et il vilaine la ville ou aucuns des habitans, il est amendables à la ville et au seigneur à voulenté. (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 232).
 3 ...que les diz mere et enfans souz la dite especial garde il maintiegnent en leur justes possessions, franchises, droiz, libertez, usages, jurisdicions et coustumes, et de toutes injures, violences, griés, oppressions, force d'armes et inquietacions indeues, quelles que elles soient, les defendent (Doc. Poitou G., t.1, 1331, 387).
 4 ...le dit Jehan Doire qui, si comme il confessa, n'avoit et n'a pas intencion du dit chastel recouvrer par force d'armes ne autrement, mais du tout s'en desista, renonça et renonce du tout expressement, par ces presentes lettres, de sa bonne volenté, de sa certaine science et propre mouvement, pour lui, pour ses complices, adherens, familiers et aidans à tout le fait et effect de la dicte obligacion (Doc. Poitou G., t.3, 1356, 229).
 5 ...Alain de Beaumont, lequel avoit mis par force d'armes en nostre obeissance le chastel de Sainte Onomoye en Poitou, que tenoit le sire de Mucidain, nostre rebelle (Doc. Poitou G., t.5, 1377, 4).
 6 Nous, acertainez des bons et agreables services que les diz exposans nous ont faiz et à noz predecesseurs ès dictez guerres, et de la vraie amour et parfaite loyauté, que il ont eue à nous, à noz predecesseurs et à la couronne de France, aux diz exposans, leurz complices (...) pardonnons, de nostre grace especial, auctorité royal et certaine science, le port d'armez et tous les cas dessus diz avec toute offense (Doc. Poitou G., t.3, 1367, 350).
 7 Pour lequel cas, ou quel l'en dit nostre sauvegarde avoir esté enfrainte, port d'armes, force publique et ravissement dampnables avoir esté commis et perpetrez, procès a esté meu et pend par devant nostre bailli de Touraine (Doc. Poitou G., t.7, 1412, 226).
 8 ...le dit Regnault a tousjours frequenté et suivy les armes, en la compaignie de monseigneur le connestable derrenierement trespassé et de pluseurs autres chivetaines et cappitaines de guerres (Doc. Poitou G., t.7, 1408, 141).
 9 A Huguet de Lore, huit escuz, pour don à lui fait par mondit seigneur pour lui aidier à faire un armaul aux armes dudit seigneur (Comptes Etat bourg. M.F., t.2, 1418, 135).
Chartes et CoutumesEdmonde Papin

 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre