C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
FIN1
  Tri :
7 exemples
 1 ...dedens les fins et mettes de nozdis pais, garderons et deffenderons et ferons garder et deffendre, à nostre loyal pooir, de toutes oppressions et molestations indeues (Trés. Reth. S.L., t.2, 1391, 368).
 2 ...nostre ville et conté de Liney soit située et assise ès fins et termes du royaume de France (Archives servit. Louis XI, T., 1476, 88).
 3 ...nous avons esté advertiz que aucuns particuliers ont fait certaines monopoles et assemblées de peuple (...) dont n'avez fait ne fait faire justice ne pugnicion, combien que ce ait esté fait es fins et mectes de voz povoir et juridictions et que ce soient choses prohibées et deffendues en nostre royaume (Lettres Ch. VIII, P.M., t.5, 1496, 276).
 4 ...pour la bonne amour et affection que nous avons ausdictes parties, du consentement et volenté expres du Roy, nostre sire, nous sommes chargéz, et avons pris le fais en nous de euls accorder, et sur lesdiz debas ordener et mettre à fin (Trés. Reth. S.L., t.2, 1337, 39).
 5 ...pour finir et mener ad fin et toutes nos causes, querelles et besognes... contre toutes personnes nos adversaires par devant tous seigneurs et tous juges en Parlement et ailleurs. (Trés. Reth. S.L., t.2, 1402, 489).
 6 ...par le moyen de l'auctorité, port et faveur qu'il avoit, tant entour nostredit feu seigneur et père que à cause de sondit office d'avocat, il a faictes plusieurs acquisicions de droiz cessez à luy faiz de diverses personnes, moyennant lesquelz droiz cessez il avoit donné plusieurs grandes et indeues vexacions et travaulx à plusieurs de noz subgez et les tenoit longuement en procès, et tellement que par ces moyens il est venu à ses fins (Doc. Poitou G., t.10, 1463, 436).
 7 ...nous mandons (...) de l'assentement et acort desdictes parties que sur toutes les malefaçons, injures et domages dessus diz il se enforment et enquierent la verité hastivement, sommerement, et de plain, et sans ordre de plait, et sans autre solennité, mais selon ce que bon leur semblera ; et selon ce que trouvé aront, facent faire restitucion et adrecement à fin civile par les gens et subgiéz de nostredit cousin (Trés. Reth. S.L., t.2, 1337, 40).
Chartes et CoutumesEdmonde Papin
Fermer la fenêtre