C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
FEU1
  Tri :
5 exemples
 1 Et après visité les recuiz de mine qui estoient ès minez du martinet dudit lieu de Chissieu, et trouvé qu'il y avoit cinq recuiz de mine dont le premier a eu 38 feux, et me dist ledit Jacquemont, maistre fondeur, qu'il ne savoit s'il estoit en estat de fondre ou non pour ce que la mine est mauvaise et ne se puet fondre et que on l'a essayée, et qu'il luy semble qu'il ne la fault plus cuire et que le feu ne luy prouffiteroit de riens et la fauldroit lessier mistionner avec autre bonne et en ce point la fondre, et luy semble que par ce moyen elle pourroit prouffiter. (Aff. Jacques Coeur M., 1453-1457, 249).
 2 ...mandons que, pour ladicte paix vous faites faire les feux de joye et processions solempnelles (Lettres Ch. VIII, P., t.2, 1489, 409).
 3 ...en ladite ville viron trente feux. (Trés. Reth. S.L., t.2, 1347, 87).
 4 ...nous avons, par l'advis et deliberacion des princes et seigneurs de nostre sang et gens de nostre conseil, conclud et deliberé de savoir à la verité quel nombre de feux il y a en chacune des ellections et pays de nostredict royaume (Lettres Ch. VIII, P., t.3, 1492, 245).
 5 ...un grand bac de six pieds de long et deux piés de large dedens euvre, lequel reçoit les yaves qui chient du robinet pour tenir plain, si mestier estoit, pour doutte des feux (Trés. Reth. S.L., t.2, 1409-1410, 620).
Chartes et CoutumesEdmonde Papin
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre