Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
ÉMOUVEMENT
  Tri :
5 exemples
 1 À ceste occasion et pour le grant esmeuvement dont il estoit féru et surprins, non meditant en autre chose, donna de sadicte espée audit feu Gazeau sur la teste ung coup tant qu'il peut, tellement que dudit cop la lui fendit et cheut à terre tout mort (Doc. Poitou G., t.12, 1476, 117).
 2 ...l'en aporta ausdis commissaires nouvelles que en la ville de Paris avoit grant esmouvement de peuple (Ch. VI, D., t.2, 1418, 357).
 3 ...le dit Guillaume de la Bertonniere avoit leuement, à sa defense, feru le dit Guillaume Arnaut dou dit coteau parmi la jouhe, et que le dit Guillaume Arnaut avoir feru de son propre esmouement et non dehuement, et à tort, le dit Guillaume de la Bertonniere de l'espée (Doc. Poitou G., t.1, 1330, 367).
 4 ...confessèrent de leurs bons grez, bonnes, pures et libérales voulentez sans mal, sanz fraude, sans barat, sans feudicion [l. seudicion] ou introducion d'aucun advenir et sans aucun pourforcement, mais de leur pur esmouvement et pour ce que très bien leur plaist, que de et sur les débaz et contens dessus diz ont transigé, pacifié (Cartul. Laval B., t.2, 1404, 379).
 5 ...elle de son esmouvement a dit par pluseurs foiz à gens de bien qu'elle estoit cause de son mal ; et à ceste cause, pour ce qu'elle disoit qu'elle en estoit cause, la mère d'elle la tensa par plusieurs foiz en lui donnant charge et la blasmant de ce qu'elle avoit esté si rigoureuse et voulu maistrier ledit suppliant. (Doc. Poitou G., t.9, 1453, 348).
Chartes et CoutumesEdmonde Papin

 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre