Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Article complet 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     ENFERRER     
FEW III ferrum
ENFERRER, verbe
[T-L : enferrer ; GD : enferer ; DÉCT : enferrer ; FEW III, 475b : ferrum ; TLF VII, 1092a : enferrer]

I. -

Empl. trans. "Mettre (un prisonnier) dans les fers" : ...cheulx qui de la dite caution ne poroient finer et qui seroient prisonnier, paieront trois s., est assavoir douze d. pour l'enfferer et deux s. pour l'entrée, et pour son vivre chacun jour deux s. (Hist. dr. munic. E., t.3, 1390, 249).

II. -

Empl. pronom. S'enferrer de + subst. désignant une arme. "Tomber sur l'arme de l'adversaire de manière à en être transpercé" : ...lequel François se gecta hastivement sur ledit Pierre et s'enferra de l'espée dudit Pierre en la cuisse, tellement que du cop qu'il donna contre la pointe de ladicte espée, il fist saillir le pomeau de la dicte espée contre la muraille, contre laquelle ladicte espée s'aferma tellement que la dicte espée passa oultre la cuisse dudit François (Doc. Poitou G., t.9, 1451, 266).

III. -

Part. passé en empl. adj. [D'un prisonnier] "Mis dans des fers" : ...se aucun de nos subgéz se soient obligiéz à leurs creanciers par prinse et detenue de leur corps, avons ordonné et ordonnons que les obligiéz ne soient pour ce mis en villaine ne obscure prison, ne enforgiéz, ne enferréz par quiconque maniere que ce soit (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 128). ...il soustint ladite prison par l'espace de VIII sepmaines, ou environ, estant en ladite prison enferrés d'un fers pesant XXIIII livres (Trés. Reth. S.L., t.2, 1395, 394). Et tantost qu'elle fut defferré, elle dist et proposa aus diz officiers qu'elle estoit grosse d'enfant, et adonc fut laissiée en la dicte prison et derechief enferrée, où elle est encores en grant misere (Doc. Poitou G., t.8, 1447, 421).
 

Chartes et Coutumes Edmonde Papin


 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre