Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
EMPAREMENT
  Tri :
5 exemples
 1 ...faire bon guet et bonne garde et faire les reparacions et emparemens qui y estoient neccesseres et plusieurs autres choses pour resister à l'entreprinse et mauvaise volenté des ennemis du roy et de mondit seigneur (Comptes Etat bourg. M.F., t.2, 1418, 108).
 2 Ledit suppliant nous paiera l'amende de vint livres tournois pour le delict, forfaict et extorcion desdictes dix livres tournois, pour emploier a l'emparement de hales de Valongnes et restituera lesdictes dix livres a yceulx habitans (Chancell. Henri VI, L., t.2, 1432, 205).
 3 ...octroyons congié et licence de fortifier la dicte place audit lieu de Baugé Menuau de tours, murailles, pons leveiz, pal, fossez, garlandiz, eschiffes, canonnieres, creneaux et autres fortifications et emparemens defensables et convenables (Doc. Poitou G., t.8, 1442, 134).
 4 ...la ville et cité d'Angiers, qui est chief et capitalle du pays et duché d'Anjou, (...) laquelle, puis aucun temps en ça, par deffaut de police et conseil, et qu'il n'y a eu aucune communaulté comme il y a en plusieurs autres bonnes villes et citez de nostredit royaume, est très fort diminuée et apourie, et les fossez, murailles, portaulx, boullevert et autres emparemens et communs affaires d'icelle si mal traictez, régiz, gouvernez et conduiz (Roi René vie L., 1475, 355).
 5 Item, bailleront à ferme le molin appartenans à la dite ville et la ferme de l'avalage des vins, du myn, qui est office de vendre la marée fresche, et autres fermes acoustumées au proffit de la dite ville, le mieulx et plus proffitablement que faire se pourra, pour en convertir les deniers à la fortification, emparement et autres affaires communs et necessaires de nos dites ville (Hist. dr. munic. E., t.1, 1481, 461).
Chartes et CoutumesEdmonde Papin

 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre