Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
DÉLINQUER
  Tri :
6 exemples
 1 ...toute le congnissance, jugement, correction et pugnition, seul et pour le tout, de tous cas crimineux, et civils, advenus et perpetrés en le ditte ville et banlieue d'icelle et des personnez en ce delinquans (Hist. dr. munic. E., t.1, 1369, 373).
 2 ...la dicte Madame la comtesse, par son bailli, aura la congnoissance de ses sergens, seul et pour le touot, en tous cas que il mefferont ou delinqueront en leurs offices de sergenterie (Hist. dr. munic. E., t.1, 1379, 395).
 3 ...s'aucuns des bourgois ou soubzmanans delinquoit es dis lieux ou dit monastere et pourprins (Hist. dr. munic. E., t.3, 1385, 458).
 4 ...Jehan Beuvet et autres en sa compaignie, sanz ce que oncque le dit exposant leur eust rien meffait ne delinqué prindrent ycellui exposant qui seoit sur une forme ou banc en la maison où la dicte confrarie avoit esté lors faite, et par maniere de blasonnement, de injure ou autrement, et oultre le gré et voulenté d'icelli exposant le prindrent et le mistrent en une moyau ou cuve (Doc. Poitou G., t.5, 1387, 328).
 5 ...voulons et ordonnons, que se les delinquans sont prins en present meffet ou en chaude chace, qu'ilz soient pugniz par les juges des lieux où ilz auroient delinqué (Trés. Reth. S.L., t.2, 1401, 486).
 6 ...elle s'est mise en peine et efforcée de tout son povoir d'enfraindre et violer ladicte paix (...) en venant contre nosdites défenses, et comectant crime de lèse magesté, et autrement excédant et délinquant très grandement. (Ch. VI, D., t.2, 1414, 179).
Chartes et CoutumesEdmonde Papin

 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre