C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
CRIER
  Tri :
15 exemples
 1 ...iceulx Collemart et sa femme, de leur voulenté desraisonnable et sans cause nulle, se prindrent a crier haro a haulte voix, c'est assavoir ledit Collemart en pleine rue devant ledit hostel et sadicte femme en icelui hostel (Chancell. Henri VI, L., t.2, 1432, 187).
 2 Auquel Bouyon icellui Collin cria mercy, en lui priant qu'il ne lui fist mal. (Chancell. Henri VI, L., t.1, 1423, 9).
 3 Lesquelz supplians (...) n'oserent parler (...) par devers justice (...), ja soit ce que par avant eust esté crié et publié que, se aucuns avoient congnoissance de aucuns brigans ne que ilz eussent esté en aucunes places, que ilz les denonçassent a justice sur paine de pugnission. (Chancell. Henri VI, L., t.1, 1423, 10).
 4 ...octroions (...) que ilz [les cordoanniers] puissent fonder (...) et tenir la dicte confrarie en (...) Paris (...) le jour de la solempnité des diz sains et ycelle faire crier par la dicte ville à la clochete (Industr. Paris F., 1379, 283).
 5 Se monseigneur le duc banniz aucun senz terme de son païs, il le puet rappeller quant il lui plaist, car de son droit il puet faire grace ; et se un sire subgiéz banniz aucun, il ne le puet faire rappeller, car bannissement est execucion de haulte justice, se n'est par l'octroy de son souverain, tant comme la quarte assise dure. Se cellui qui est criéz vient, il sera receuz et oïz en ses deffenses (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 225).
 6 ...trois ou quatre jours avant la feste de la Chandeleur derrenière passée au soir, environ sept ou huit heures devers le soir, ainsi que ledit Moulin et son varlet alloient criant les oblies par ladicte ville de Poictiers, comme il et autres pasticiers de ladicte ville ont acoustumé faire (Doc. Poitou G., t.12, 1479, 275).
 7 Pour deniers payez à Jehan Vint-Soulz, crieur de corps, pour li et 7 varlez crieurs de corps, pour leur salaire de sonner entour le corps dudit chevalier par 2 jours, et d'icelui crier au Palais et aillieurs à Paris (Comptes argent. rois Fr. D.-A., I, 1352, 184).
 8 ...que ladicte contesse, se il lui plaist, puisse faire vendre, crier et subhaster la propriété de ladicte tierce partie (Cartul. Laval B., t.2, 1385, 326).
 9 Des hoirs feu Jehan Hallé, pour une bove ou logette assise en la rue de l'Escorcherie, à l'opposite de la Grant [Yraigné], laquelle est enclavée de toutes pars en l'ostel du Cygne, en laquelle les Prevost des marchands et eschevins souloient faire leurs prisons, et leur avoit esté baillée pour 50 s. p. pour chacun an, neant ycy, pour ce que ladite maison et logette dedans enclavée fut criée et subhastée par lesdits heritiers, et ne fu aucun qui pour lors s'opposast pour ladite ville, et estoit lors en la main du Roy nostre sire (Comptes Paris V.L.D., t.1, 1424-1425, 7).
 10 ...ils facent ledict marché crier et publier en et par tous les lieux qu'il appartiendra (Cartul. Laval B., t.3, 1490, 365).
 11 ...il a certain procés de criées pardevant vous à l'encontre du seigneur de Cors, son frere, qui a fait crier les biens et heritages de nostredict conseiller, ausquelles criées se sont opposez la veuve de feu Loys de Culant et Charles Dauzon, tuteur et curateur des enfans de feu Jehan de Culant (Lettres Ch. VIII, P., t.3, 1492, 283).
 12 ...une taache de XLV perques de diqueries sur la riviere d'Ouve, alloée aus dessus dis par Martin l'Ours en la presence de Thomas Ventlove, procureur de Monseigneur, et de Thomas Ybert, sergent du lieu, à ce commis de Monseigneur le Captal ; et fut le dit alloage bany et crié à rabat, comme tout ce appart par le mandement de Monseigneur le Captal, lettre de tesmoignance des dis procureur et sergent (Compte Navarre I.P., 1367-1371, 220).
 13 ...ou quel jour et lieu les offices du roy avoient aussi esté criez à vendre ; ès diz jour et lieu, Huguet Gauvaing, de Frontenay, presens le dit seneschal et le procureur du roy, afferma à perpetuité de moi, par nom du dit nostre seigneur le roy, un molin à vent, (...) et la moitié de IJ. moulins à yaue (Doc. Poitou G., t.2, 1334, 106).
 14 ...la terre (...), la quelle vous avez fait crier en vente et subaster pour le dit seigneur, ou cas que deuement seroit criée et subastée, de laquelle chose nous n'estions pas acertenez, vous bailliés pour le pris à noble et puissant homme monseigneur le duc d'Athenez, ainsi comme ès dites lettres est contenu, et nous aions entendu que le procureur de nostre dit seigneur en Poitou ait la dite terre mise à fuer et fait crier en vente à mil et Vc livres (Doc. Poitou G., t.3, 1351, 98).
 15 ...comme nous (...) eussions fait crier et défendre en nostre host que nulz de nostre compaignie, sur peine de perdre corps et biens, [ne sortit du camp]. (Ch. VI, D., t.2, 1382, 80).
Chartes et CoutumesEdmonde Papin
Fermer la fenêtre