Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Article complet 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     CRIÉE     
FEW II-2 quiritare
CRIEE, subst. fém.
[T-L : crïee ; GD : criee ; GDC : criee ; AND : crié1 ; FEW II-2, 1467a : quiritare ; TLF VI, 489b : criée]

"Proclamation annonçant publiquement une vente de biens en justice" : ...à la denunciacion d'aucuns ses malveillans, disans que les dites criées deussent avoir esté faites en la seneschaucie de Xantonge, ou la dite occision fu faite, et ainsi que sur ce disans une enqueste et informacion avoir esté faite (Doc. Poitou G., t.2, 1338, 142). ...il a certain procés de criées pardevant vous à l'encontre du seigneur de Cors, son frere, qui a fait crier les biens et heritages de nostredict conseiller, ausquelles criées se sont opposez la veuve de feu Loys de Culant et Charles Dauzon, tuteur et curateur des enfans de feu Jehan de Culant (Lettres Ch. VIII, P., t.3, 1492, 283).

 

-

[D'un bien mis en vente] Estre en criee : ...ladite maison durant le temps de ce compte et longtemps paravant a esté et est close et de present en criée, par vertu du Privilege aux Bourgeois, à la requeste de Me Noel le Boulanger, examinateur de par le Roy nostre sire ou Chastelet de Paris (Comptes Paris V.L.D., t.1, 1424-1425, 59). ...Jehan Dauvet, auquel nous eussions donné pouvoir entre choses de mettre ou faire mettre en nostre main et en criées et subhastations les héritages et biens immeubles dudict Jacques Cuer, et d'adjourner ou faire adjourner les opposans aux dictes criées par devant noz amez et féaulx les Conseillers de France ou nos conseillers sur le faict de la justice de nostre Thrésor en leur auditoire à Paris (Aff. Jacques Coeur M., 1453-1457, 14).

 

-

[D'un officier de justice] Faire criees de qqc. : À Maturin Cloyere et Nicolas de la Chapelle, sergens à verge du Roy nostre sire au Chatelet de Paris, pour avoir fait pour ladite ville les criées d'une maison assize en la rue de la Harpe (Comptes Paris V.L.D., t.1, 1424-1425, 54). ...a Maistre Alexandre de Berneval et maistre Jacques de Soteville, maistres des oeuvres de maçonnerie et carpenterie, pour leurs paines et travaulx d'avoir fait les criées, les marchiés dessusd., visité, solicité et tesé lesd. planchiers et hachis, paié pour ce commandement de Monseigneur de Meaulx (Comptes Archev. Rouen J., 1437-1438, 169). ...lesquels seront ditz, nomméz et repputéz sergens royaulx et pourront faire toutes prinses et aprehemtions de personnes, executions et vendues de biens meubles, criées de tous heritaiges et biens immeubles et tous autres explois de justice (Hist. dr. munic. E., t.1, 1481, 457).
 

Chartes et Coutumes Edmonde Papin


 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre