Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
COURIR
  Tri :
9 exemples
 1 Pour despens de Navarre le heraut faiz en alant en messagerie devers Messire Jehan Chandos en Guienne, pour li monstrer comme les gens des compaignes qui estoient à Chasteau Gontier avoient couru le païz de Costentin, essaié à prendre la ville de Cherebourg (Compte Navarre I.P., 1367-1371, 357).
 2 ...Ernoul de Boulan a couru et mesfait ou pays dudit conté de Rethel, et sur ce ait esté faite requeste, attendu aussi que ledit Ernoul n'en ait faite aucune satisfaction et en est encores poursuis, nous contre ycellui, ses aidans, complices et recepteurs procederons à faire contrainte (Trés. Reth. S.L., t.2, 1391, 370).
 3 ...aucunes gens de guerre estans en garnison de par ledit demandeur ou chastel de Rethel, avoient couru audit lieu d'Alenduy et illec avoient fait pluseurs pilleries et roberies (Trés. Reth. L., t.3, 1459, 395).
 4 ...ledit de Longpré et autres de la garnison de Belleville, jusques au nombre de XVII, partirent à ung matin pur aler courir sur les dictes marches de Bretaigne et vindrent en deux ou trois villaiges d'emprès Montebert, et illec vouldrent prendre vivres, et prindrent deux jumens et autres bagues, pour en avoir des vivres. (Doc. Poitou G., t.8, 1446, 384).
 5 ...cascun est dit un an hors le ville, sour dupler leur terme se dens le dit terme entrassent le ville, pour le mesprisure qu'il firent as jurés de leur mestier de tondre, et eulx courrurent sus pour cause de leur office. (Hist. industr. drapière Flandre E.P., t.3, 1366, 648).
 6 Toutesfoys, luy ingrat et mecognoissant la grace que luy fismes lors et d'abondant le vouloir que avions de le bien traicter, comme luy avions escript et fait dire par plusieurs fois, feignant s'en venir devers nous, s'en est puis nagueres voulu aler à Nantes avecques ceulx qui là sont assemblés, pour courir sus et mener guerre à nous et à nostre royaume (Lettres Ch. VIII, P., Pièces justif., t.1, 1488, 290).
 7 ...il est homme de petite conduite et gouvernement ou fait de sa despence, il s'est fort endebté, et a vendu sur lui à Emery Bertin, de Fontenay, et à autres certaine grant rente, et doubtant que, se la dicte rente couroit sur lui, sa terre de l'Oblouynière fust vendue à vil pris (Doc. Poitou G., t.10, 1457, 33).
 8 ...et le cas advenu dudit douaire, les fruits revenus d'icelui courront contre les héritiers du seigneur de Gavre et sur les choses, terres et seigneuries desdits sieurs de Gavre et de Laval, tout ainsy que si elle avoit sommé lesdits héritiers dudit seigneur de Gavre de lui asseoir sondit douaire, ou que ledit douaire fut conventionnel (Cartul. Laval B., t.3, 1461, 192).
 9 ...laquelle il rançonna a dix solz tournois de la monnoie qui lors couroit. (Chancell. Henri VI, L., t.1, 1425, 254).
Chartes et CoutumesEdmonde Papin

 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre