Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
ABRÉVIATION
  Tri :
5 exemples
 1 ...adfin que d'ores en avant li argentier de le dicte ville puissent plus diliganment et soigneusement entendre à l'ordenance et abbreviation des comptes de le ville, sanz occupation ou ensoingne de quelcunquez aultre besoingne (Hist. dr. munic. E., t.1, 1356, 356).
 2 ...congnoissans lesdiz perilz, et pour la seureté et abreviacion de la chose, voulons et nous pleust que ledit Guy, nostre conseillier et receveur general, compte d'icellui office de recepte par devant vous du temps qu'il y a servi jusque à quatre ans entiers et continueulz (...) et vous mandons et à ce commettons, s'il est mestier, ou lieu desdiz gens de nos comptes à Dijon, que lesdis comptes que nostredit receveur vouldra rendre dudit temps et vous presenter, vous recevez (Comptes Etat bourg. M.F., t.1, 1420, 217).
 3 ...donnons faculté, puissance et auctorité de commettre, ordonner et establir bailli, seneschal, chastellain, prevost, greffiers, sergens et autres officiers et ministres de justice telz et en tel nombre qu'ilz vouldront et verront estre à faire pour le bien, solagement, abreviacion des causes et procès de leurs subgectz et justiciables (Doc. Poitou G., t.12, 1482, 519).
 4 Nos amez et feaulx, pour ce que desirons l'abreviacion du procès du seigneur de Villarnoul (Lettres Ch. VIII, P., t.1, 1485, 84).
 5 ...abournemens sont licites èsdiz pays et dont aucuns usent, c'est assavoir qu'il loist à tout seigneur de fief de mectre et abourner aucune foy et hommaige qui luy est deue à cause d'aucun fief ou héritaige, à ung petit devoir ou à une grousse rente inféodée ou grant devoir, les peut diminuer, appeticier, et en prendre deniers, teulx contractz font diminucion et abréviacion et aliénacion de fief (Cout. instit. Anjou Maine B.-B., t.1, 1411, 464).
Chartes et CoutumesEdmonde Papin

 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre