Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
COMPTE
  Tri :
11 exemples
 1 À Pierre Maillart, marchant de Laval Guion, pour trois fardeaux de toilles, contenant vingt deux comptes et demi, dont il a eu pour chacun compte dix frans : valent deux cens vingt cinq francs. De laquelle somme, par l'ordenance et commendement du roy, notre sire, ont esté payez par la main de maistre Jehan Creté, commis à ce par ledit seigneur, deux cens frans d'or pour vingt comptes desdites toilles, que icellui seigneur a donné audit office pour Dieu et en aumosme, pour couchier et ensevelir les povres dudit hostel. Reste qui sont à payer à ladite prieure pour deux comptes et demi : vingt livres. (Cartul. Laval B., t.2, 1379, 299).
 2 ...pour ce fu baillié audit Guerrier, depuis le Xe jour davril dessusdit jusques au premier jour de septembre ensuivant, qui font IIII mois et les II pars dun mois, par quittance dudit Guerrier du XXe jour doctobre CCCLXVI, et dont il a à rendre compte, LVI fr. (Compte Navarre I.P., 1367-1371, 305).
 3 ...ycelui suppliant le frappa du bec d'une faux à fauchier prez, et lui fist une plaie en la teste, dont le dit Huguet ne tint oncques compte, et fist sa besongne, sa teste toute descouverte, et tant que la pluye entra dedens sa dicte plaie (Doc. Poitou G., t.6, 1395, 211).
 4 ...à icelles lectres (...) a esté obtempéré, pourveu que au compte rendre aura aucuns des seigneurs de céans avec ceulx de la chambre des comptes. (Ch. VI, D., t.1, 1417, 390).
 5 ...a la quelle requeste est atachee une lettre ou cedule (...) seellees de autres wit signes tant diceux nosseigneurs des comptes comme de nosseigneurs les tresoriers de france (Comptes Doullens W., 1386, 10).
 6 ...noz amez et féaulx gens de noz comptes et trésoriers à Paris (Ch. VI, D., t.1, 1401, 199).
 7 ...maistre Guillaume Courtot, conseiller et maistre des comptes de mondit seigneur à Dijon, Jehan Dancise, auditeur des comptes et clerc des monnoyes de mondit seigneur, Jehan Moisson, receveur du bailliage de Dijon, et Andriet de Veelly, tailleur de la monnoye de Dijon (Comptes Etat bourg. M.F., t.2, 1419, 347).
 8 ...une autre certifficacion escripte en parchemin soubz les seingz manuelz de Jehan Chousat, Guillaume Courtot, Jehan Bonost, Dreue Mareschal et Jehan de Velery, maistres des comptes de monseigneur (Comptes Etat bourg. M.F., t.1, 1419, 210).
 9 ...duquel coup ledit Vignon ne feist gaires de conte a l'eure, mais dist seulement audit Vaurabourg que il en avoit par où il en demandoit, et fut ledit Vignon depuis le mardi jusques au vendredi avant qu'il en feist gaires de compte et ce jour perdit la parolle et acoucha en son lit malade. (Chancell. Henri VI, L., t.1, 1425, 194).
 10 Et combien que ledit Alouf eust gecté grant quantité de sang pour le coup de ladicte pierre, toutesvoies il n'en fist pas grant compte pour lors. (Chancell. Henri VI, L., t.1, 1426, 403).
 11 Laquelle Yvonne ne fist pas grant compte de soy haster (Doc. Poitou G., t.11, 1469, 165).
Chartes et CoutumesEdmonde Papin

 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre