Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Article complet 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     COMPLAINTE     
FEW II-2 *complangere
COMPLAINTE, subst. fém.
[T-L : complainte ; GD : complainte ; GDC : complainte ; AND : compleint ; DÉCT : complainte ; FEW II-2, 979a : *complangere ; TLF V, 1172b : complainte2]

DR. "Plainte en justice" : ...par la complainte des religieus, prieus ou doyen et convent de Lihons en Sancteres, disans eulz estre en saisine et possession souffissantes et paisibles d'avoir toute iustiche et seignerie seul et pour le tout en un certain lieu de la ville de Bappaumes (Hist. dr. munic. E., t.2, 1340, 27).

 

-

[D'un homme de loi] Faire la complainte de qqn. "Déposer une plainte en justice au nom de qqn" : À maistre Jehan Prevost, clerc, licencié en loys (...) auquel madicte dame, pour faire la complainte d'elle et de mondit seigneur son filz au roy pour avoir pugnicion et vengence du murdre perpetré en la personne de feu mondit seigneur, ait mandé, comme elle a fait à pluseurs autres, qu'il escripsist sur le cas du murdre tout ce qui lui sembleroit qui pourroit et devroit prouffitier à l'intention d'icelle madame et de mondit seigneur, sondit filz, et à la profusion des murdriers selon les droiz divins, canons et civilz (Comptes Etat bourg. M.F., t.2, 1420, 736).

 

-

Lettre de complainte : ...la dicte mestayerie de la Broce, tant parce qu'elle estoit d'ancienneté du fief et hommaige dudit lieu de Jeu, que aussi par laiz et transport dudit Michault Denis, ou autrement, obtindrent noz lettres patentes de complainte en cas de saisine et de nouvelleté (Doc. Poitou G., t.8, 1446, 401).
 

Chartes et Coutumes Edmonde Papin


 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre