Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
COMMUNE
  Tri :
9 exemples
 1 ...toutesfoiz, enquerez vous tousjours de leur commune pour y resister (Lettres Ch. VIII, P., t.2, 1488, 111).
 2 Les maire et eschevins de la ville d'Arras nous ont fait exposer en complaignant que comme il soient noblement fondéz en corps, Loy et commune et aient en la dicte ville et en la banlieue d'ycelle toute jurisdiction et cognoissance, jugement et decision, en touz cas (Hist. dr. munic. E., t.1, 1377, 392).
 3 ...nostre cousin Hugues, duc de Bourgoingne, a donné à ses hommes de Dijon commune à la forme de Soissons, saulve la franchise qu'il avoient avant. Ceste commune, li devant remambrés Hugues, duc, et Odes, ses filz, ont juré à tenir et à garder enterinement. Pour laquelle chose, à la requeste et à la voulenté du duc et de son filz, nous prenons en main ceste commune à garder et à maintenir en tele forme que, se le dux ou si hoirs vouloient enfraindre ceste commune ou il le vousesit saillir arriere des institutions de la commune, nous la ferons estre tenue à nostre povoir. (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 26).
 4 ...les habitans d'une ville qui n'ont corps, cri ne commune ne puent constituer procureur sanz la licence de leur seigneur (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 125).
 5 ...le vidimus desquelles lettres fait soubz le scel de la baronnie et commune de Charrolois (Comptes Etat bourg. M.F., t.2, 1419, 596).
 6 Tous les hommes qui sont demourans en la ville de Dijon et dehors dedans la banlieue, en quelque terroir qu'il demoraint, juraint la commune. (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 22).
 7 ...icellui de Saint Savin vint par maniere de siege devant la dicte place, acompaigné de plusieurs tant gens de guerre que commune, cuidans et eulx efforçans prendre icelle (Doc. Poitou G., t.8, 1446, 299).
 8 ...la supplicacion de noz amez et feaulx les maire, eschevins, bourgois, conseilliers jurez et de toute la commune de nostre ville de Poictiers (Doc. Poitou G., t.4, 1372, 230).
 9 ...s'il avenoit que aucune personne non bourgoise meffesist ou villenast bourgois ou fil de bourgois, nous volons et concedons que la personne villenée puist crier "commugne" (Hist. dr. munic. E., t.1, 1374, 95).
Chartes et CoutumesEdmonde Papin

 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre