Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
COEUR
  Tri :
7 exemples
 1 Et environ jour couchant, ledit Jehan se commença à plaindre, disant qu'il avoit mal au cueur et qu'il se vouloit aller coucher, ce qu'il fist, sans boire ne menger ; et environ l'eure de mynuyt il ala de vie à trespassement. (Doc. Poitou G., t.9, 1454, 374).
 2 À lui, pour avoir livré de bois de cuer de chesne emploié en deux casses (Comptes Etat bourg. M.F., t.3, 1418-1420, 587).
 3 À Massot d'Avrilli, impositour fermier du plat païz et des villages de la chastellerie de Paci, pour un an (...) pour et en recompensation de ce que sa ferme li avoit esté ostée et le XIIIe mis sus le premier jour daoust CCCLXI en son prejudice, car il avoit poié par mois toute la morte saison, et quant le bon temps vint quil devoit gaengnier et recouvrer ce quil avoit perdu devant, cest assavoir aoust, septembre et octobre, quil fu cuer de vendenges et vente de vins nouveaulx, son marché li fu osté (Compte Navarre I.P., 1367-1371, 400).
 4 ...aiens mout à cuer et vueillans pourveoir diligenment que aus religieus et aus eglises de nostre royaume, à leur famille et à leurs biens soit pourveu de seurté de sauve protection. (Doc. Poitou G., t.1, 1333, 431).
 5 ...nous voulons savoir quelle diligence en sera par vous faitte, attendu la matière qui est grande, laquelle nous avons bien à cuer et voulons que par justice elle preigne fin ; telement que ce soit exemple à autres qui voudroient faire esmeutes ou rumeur en nostre ditte ville. (Hist. Lille T., t.1, 1385, 55).
 6 ...ledit Cuer avoit le fait dudit doienné fort à cuer. (Aff. Jacques Coeur M., 1453-1457, 461).
 7 Si nous a humblement supplié, comme elle soit née de nostre royaume et ait tousdiz esté et soit bonne françoise en cuer, comme dit est, et fust mariée au dit Henry par sa simplece, et ne doit avoir forfait ne perdre la moitié des dis conquests (Doc. Poitou G., t.4, 1373, 285).
Chartes et CoutumesEdmonde Papin

 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre