Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
CHAUSSÉE
  Tri :
11 exemples
 1 ...pluiseurs autres, jusques au nombre de dix et sept personnes, furent ochis en le maison du dit Wuillaume et aucuns d'iceulx jectés jus inhumainement en le cauchie par les fenestres du dit hostel, et le menistre de le Trenité, de l'ordene de Saint Matelin, et un autre, navré morteilment (Hist. dr. munic. E., t.1, 1356, 347).
 2 ...demi quartel de preit, tenant à la chaucié de Mondrisicourt. (Trés. Reth. S.L., t.2, 1377, 229).
 3 ...doubles drois de cauchies sur celui ou ceulx qu'il appartient et qui doivent et ont acoustumé paier drois de cauchies, pour les deniers d'iceulx doubles drois estre par vous convertis et employés en la réfeccion et réparacion desdiz chemins ès lieux plus nécessaires (Hist. Lille T., t.2, 1408, 533).
 4 ...une place qui est en la parroisse du Pont oultre la rivière de Saine, que l'en appelle la place du Viés Pont, tenant... a la cauchie par ou l'en va de la porte dudit pont au clos des galees. (Clos galées Rouen M.-C., t.1, 1397, 332).
 5 Et ne sera le dicte recepte emploié que à la refection des dictes cauchies, se le[s] dictes refections ne montent mie à tant que le dicte recepte polra monter, ouquel cas le dict outreplus sera emploié es sowéz et retenue des puis, comme il a esté accoustumé, se il en est besoing. (Hist. dr. munic. E., t.2, 1422, 149).
 6 ...comme le sire de Bauçay nous ait supplié que nous li vueilliens octrier que (...) il puisse faire une chauciée et un estan à poissons (Doc. Poitou G., t.1, 1331, 386).
 7 ...devoit et paiet chacun an au terme de la Penthecouste au dit Michiel et à ceulx dont le dit Michiel a la cause, par la raison et la cause de l'atache et de la chausciée qui conduit l'ayve à aler au moulin de Hairaud, en la riviere d'Ingolier, laquelle atache est prinse et atachée ou fié et ou dommaine dou devant dit Michiel soubz nostre seigneurie, à avoir, tenir et esploitier la dicte rente dou dit seigneur (Cartul. Laval B., t.2, 1334, 184).
 8 ...la chaucée de l'estanc de la Crote, avec les maisons, chemin à eaue, portez, touz, bondes, escloemens (Cartul. Laval B., t.2, 1377, 290).
 9 Et lors ledit Jaquet, desplaisant de l'oultrage que ledit Guillaume son frère disoit lui avoir esté faicte par lesdiz pescheurs, print son espée, une arbaleste avec une vire et ala seul au lieu ou sondit frère luy avoit dit que lesdiz pescheurs estoient, mais ne les trouva point, et d'illec sans bender son arbaleste ne autre chose faire, ala jusques près la chaussée dudit moulin (Doc. Poitou G., t.12, 1478, 222).
 10 ...ledit Chausson prebstre (...) print une arbaleste (...) laquelle il banda et par dessus mit ung raillon ou trait ferré et suyvy lesdiz de la Brunetière jusques sur la chaussée d'un petit estang (Doc. Poitou G., t.12, 1481, 417).
 11 ...quant au debat du cauchiage, acordé est que li dit prevost, dyen et Chapitle, et li autre capelain faisant residense en l'eglize pevent amener ou faire amener par leur propres chevaus, cars ou charettes toutes chozes qui seront necessaires pour leur vivre ou de leur gens demorans avoekes aus ; et autrement chevaus, chars ou charettes seront tenu de paier cauchie acoustumé. (Hist. dr. munic. E., t.3, 1333, 378).
Chartes et CoutumesEdmonde Papin

 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre