Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
CHAUD
  Tri :
15 exemples
 1 De lui, en deniers paiez à plusieurs marchans drapiers et peletiers pour drap et pennes pris d'eulx pour madame la duchesse de Bourgoingne ou cours de ceste presente foire chaude de Chalon trois mil 23 frans ung sol 8 deniers tournois (Comptes Etat bourg. M.F., t.2, 1419, 257).
 2 Lequel suppliant qui, comme dit est, estoit lors jeune, chault et bouillant, et cuidant bien faire en obeissant aus diz cappitaines et gens de guerre, se habilla et fut arbalestier et ala, avec les dictes gens de guerre de la dicte place de Marueil, Saint Hermine et autres, à l'encontre des diz Bretons (Doc. Poitou G., t.8, 1446, 264).
 3 ...ou conflit et ou cas de chaude meslée, un de ceulx qui dedans les dites maisons estoient, appellé Galois, fust blecié et navré (Doc. Poitou G., t.2, 1346, 334).
 4 ...pour XIIII cannes de toille, baillé à Bernard, pour faire de grosses chemises pour garder du chault pour Jacotin et les autres ouvriers qui besoingnent à faire la pynace de monseigneur (Comptes roi René A., t.1, 1479, 237).
 5 Ouquel debat en la repulcion, resistence ou defense que faisoient et firent les dessusnommez, ou autrement en la chaude d'icelui descord, ot par les dessusnommez ou aucuns d'eulx pluseurs hommes feruz de leurs bastons (Chancell. Henri VI, L., t.2, 1432, 200).
 6 Et lors ledit suppliant trouva ung baston de boys assez large, duquel à la chaulde il frappa ledit Dardes sur le coul (Doc. Poitou G., t.10, 1456, 7).
 7 ...et de fait lui estant encores esmeu et en la chaulde, print une javeline bien hastivement et se mist à chemin pour aler querir et prendre ladicte jument (Doc. Poitou G., t.10, 1458, 90).
 8 Et illec s'entreprindrent de paroles l'un contre l'autre, telement que ledit suppliant, qui est jeune et chault, tira une dague qu'il avoit et en frappa du plat d'icelle ledit Dorbe par le visaige. (Doc. Poitou G., t.8, 1446, 346).
 9 ...neantmoins il se doubte que par aucuns nos officiers ou autres il ne soit molestez ou empeschiez, ores ou [au] temps avenir, pour occasion du fait perpetré de chaude cole en la personne de frere Jehan Gauteron, moine de l'abbaye de Saint Michiel en l'Air (Doc. Poitou G., t.4, 1373, 323).
 10 Et tantost ledit suppliant hastivement et de chaude cole eust bouté ledit Wadier, dont il chey à terre. (Ch. VI, D., t.1, 1382, 23).
 11 Et lors icellui Gilet, meu de chaut sang et par temptacion de l'ennemi, sacha un baselaire ou cousteaulx que il avoit, et en donna ou dit Chauvet un cop sur la teste (Doc. Poitou G., t.7, 1404, 51).
 12 Requerant humblement que ce que dit est considere et que le dit fait est avenu par cas de meschief et de chaudecole (Berger Fr. K.-G., 1410, 170).
 13 ...et adonc ledit suppliant courut sus audit grant Jehan Beauvoir atout son espée nue, ledit Picart avecques luy, et ilec de chault sang et chaulde colle, tout atainé des coups que ledit Beauvoir luy avoit donnez, en cuidant frapper ledit grant Jehan, frappa ledit Pierre Beauvoir (Doc. Poitou G., t.10, 1460, 258).
 14 ...s'il avient que aucun de leurs bourgois ou bourgoises soit prins en quelque lieu ou juridiction que ce soit en nostre royaume, nous voulons qu'il leur soit renvoyé, chargié de son fait, toute foiz qu'il leur requerront, pour en avoir la cognoissance et jugement et leur seigneur la correccion, punicion et execution, si comme dessus est dit, s'il n'estoit pris pour le cas dessus diz, ou aucun d'iceulx, ou en present meffait ou en chaude chace (Hist. dr. munic. E., t.2, 1347, 101).
 15 Si aucun qui ait justice ou qui par non de justice suye aucun malfaicteur de chaude suyte, et il le suyve et le prenne en autre justice, il le doit amener à la justice d'icelluy lieu (Cout. instit. Anjou Maine B.-B., t.2, 1437, 484).
Chartes et CoutumesEdmonde Papin

 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre