Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
CHALEUR
  Tri :
7 exemples
 1 ...et incontinant, souldainement commença ledit cheval à rentrer en sa frenesie ou challeur, et se print à ruer, saulter et prandre le mors aux dans, tellement que ledit suppliant ne le pot tenir (Doc. Poitou G., t.11, 1466, 60).
 2 Et en ces termes fu ledit viconte si troublé et courroucé que en la chaleur il dessira et despeça iceles lettres, sans avoir memoire de les apporter ne monstrer a justice. (Chancell. Henri VI, L., t.2, 1429, 148).
 3 ...ayans aussy esgard aux premier mouvement et challeur des personnes, avons remis, quitté et pardonné, remettons, quictons et pardonnons par ces présentes audit Guillaume le crime (Cartul. Laval B., t.3, 1491, 368).
 4 Et icelle response oïe, le dit Pierre Corronneau, consideré tout ce que dit est et que le dit Guillaume Billart estoit illec venuz pour espier eulz ou autres noz subgiez, pour les faire prendre par noz diz ennemis, meuz de chaleur, fery un seul cop du poing en la teste le dit Guillaume Billart (Doc. Poitou G., t.5, 1377, 54).
 5 ...et il soit ainsy que le dit cas, consideré la nature d'icellui, soit advenu d'aventure par chaleur desordonnée et temptacion d'ennemi, et aussi par ce qu'ilz estoient surpris d'ire et de vin, qui est piteuse chose, et non pas d'aguet appensé ou excogitacion precedent (Doc. Poitou G., t.6, 1397, 272).
 6 Lequel Jehan, soy sentant ainsi blecé et frappé, meu et eschauffé de chaleur, (...) pour doubte de mort, par temptacion de l'ennemi haulsa une hache qu'il tenoit et en frappa deux ou trois cops en une chaleur et moment ledit Regnault sur la teste (Chancell. Henri VI, L., t.1, 1426, 356).
 7 ...Jehan Herpin et Moreau de Montlon, escuiers, pour ce qu'il leur avoit esté dit que en l'ostel Jehan de Combertrain (...) avoit une josne fille (...), la quele faisoit de son corps aucune foiz pour les compaignons, alerent en l'ostel du dit Jehan de Combertrain, et là par chaleur de josnesse et temptacion de l'ennemi, prindrent et leverent la dicte Gillette de fait (Doc. Poitou G., t.5, 1388, 372).
Chartes et CoutumesEdmonde Papin

 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre