Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
BONDE1
  Tri :
4 exemples
 1 ...lesquelz trois dessus nommez feront pescher ledit vivier, regeter le peuple, et rapparillier les bondes, s'il le convient, et tout ce qu'il faudra de nécessité pour les yaues du vivier recevir et mectre à leur nyvel bien et convenablement (Cartul. Laval B., t.2, 1372, 276).
 2 ...ce aussi pour ledit preneur faire ecluses ou bastardeaulx èsdits fossés, sans prejudice, et les Prevost des marchans et echevins seront tenus de soustenir et maintenir durant le temps de ladite ferme la bonde et escluse estant près du Chasteau de boys en état suffisant et convenable, comme toutes ces choses peuvent plus à plain apparoir par lettres dudit bail (Comptes Paris V.L.D., t.1, 1425-1426, 70).
 3 ...toutes et quantes fois que lesdis Prevost des marchans et eschevins voudront lever la bonde ou bastardeau de pierre qui est joignant [la grille] de boys, pour lascher l'eaue d'iceulx fossez, faire le pourront, sans ce que ledit Hermen le puisse empescher (Comptes Paris V.L.D., t.1, 1441-1442, 260).
 4 Si ès choses tenues en rachapt a estangs à bondes, le seigneur du fief ne peut trancher la chaucée pour en lever le poisson (Cout. instit. Anjou Maine B.-B., t.1, 1411, 422).
Chartes et CoutumesEdmonde Papin

 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre