C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de re dans la Base des Partiels 

22 attestations 
 Page /3 

[1] Si delibe[re]rent les Franïois, (...) de trousser leurs canons et engins et eulx en aller toute nuit a Saint Denis (LE BOUVIER, Chron. Ch. VII C.C.J., c.1451-1455, 167).
[2] Car toudis Moÿse eut son recours [re]cours au tabernacle pour avoir solucion de toutes doubtes et questions, et fuy a l'aide d'oroison pour surlever les perilz et improbités des hommes. (Internele consol. P., 1447, 182).
[3] Bien saules c'ades puisent viuere viu[e]re, Por l'Anemis, qui les enyure, Car ne seuent coment leur est. (Sept péchés C., c.1300-1350 [p.1478], 220).
[4] Car mon fils at en ame mise Entendement et volunté: Ce sont II ouyl qui sont donneit Por ensengnier et por induyre Li entendement et por instruir Le bien de mal et por aprendere aprend[e]re Que c'est qui qu[i] on doit laisier ou prendre. (Sept péchés C., c.1300-1350 [p.1478], 221).
[5] Et Lucifert quil fut jadix Ange cy cler resplandissant re[s]plandissant, Qu'orgueul ala tant surmontant Qu'il ce voult sur Dieu eslever - Cy comme verrés cy jouer - Par quoy en enfert trabucha, Ou tout temps en doleur sera Et trestous les siens adherens (Pass. Semur D.M., c.1420 [1488], 3).
[6] Venez [Venez], frére, que je vous baille De par celuy qui vit et regne re(s)gne Seur touz roys et sur trestous regnes, Ces fyoles ; yci prenez, Et en vos mains si les tenez, Jusques a tant c'on vous dira La ou chascuns de vous ira Espandre la soue fiole. (Jour Jug. R., c.1380-1400, 239).
[7] Puis qu'il fault parler a la lettre l[ett]re, La chose soit ainsy partye : Rendez Joseph d'Arimathie Que vous avez, sans mesprisons, Enfermé dedans voz prisons, Se sur ce nous voulez comprendre : Nous nous faisons fort de vous rendre Jhesus que nous avons gardé Ou sepulcre. (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 887).
[8] Quant nostre malleur je remire re[m]ire Excessive est l'adversité ; Car mal sur mal sur nous deux tire : En extreme perplexité, Par debilité Le corps alité, Mourant de famine Dont sur nous domine Desepoir par necessité. (Mist. jeune fille L., c.1413-1445 [c.1530], 11).
[9] Et ce nous monstre aussy la corde dessus dicte. Car la corde ferue fremist et tremble et va et vient a destre et a senestre si insensiblement que les reÿteracions des mouvemens dont ilz sont esmeuz ne les poses aussy des sons qui s'en ensuivent par consequent n'en peuent estre percevables au sens. (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 44).
[10] Et pour ce est elle des musiciens assez communement appellee une double. Et ainsy veons nous en nostre game que les cordes ou les notes de ga-me-us et de ge-sol-re-us le bas se accordent ensamble et font ceste consonancie. Et aussy font toutes les autres cordes et notes qui ont ensemble autel double regard. La seconde consonancie est dyapente appellee. Et ceste se deppend de la proporcion sesquialtere, qui est quant de deux nombres ensamble comparez le grant contient le mendre et avecques ce la moitié de lui, si comme .VJ. a .IIIJ. comparez ou .XIJ. a .VIIJ.. (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 46).

22 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre