C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de preudommes dans la Base des Partiels 

17 attestations 
 Page /2 

[1] Encores dit le roy, en confirmant la belle vision, que quiconques vaudra aler par dela, le roy li baillera ses livres adreçans a certains marchans crestiens preudommes, ses amis, qui demeurent au Caire, lesquelx clerement enfourmeront ceulx qui yront par de la et monsteront de fait le biau miracle et la merveilleuse vision, mais que ce soit en la saison et au jour de la dicte solempnité. (MéZIèRES, Vertu sacr. mar. G.-K., c.1384-1389, 65).
[2] Lors s'entreferirent si roidement et s'entredonnerent si grans coups qu'il n'est nul, s'il les veist, que a preudommes et vaillans ne les tenist, tant estoit la bataille d'eulx deux pesme et hideuse. Et Courroux, qui moult estoit despit de ce que le Cueur l'aloit ainsi aspregent, lui rebailla et rendit des coups souvent et menu (RENé D'ANJOU, Cuer am. espris W., 1457, 63).
[3] Et pour ce pleust à Dieu que (...) les dis offices fussent donnéz et distribuéz, non mie par telz simonies ou faveurs, mais par pure, loyalle, et vraie eleccion par preudommes bien congnoissans et par bonne enqueste donnéz aux plus vallables et mieulx dignes (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 82).
[4] ...car tel maine grant estat, en admiration des preudommes, et chevauche a saufveue, qui devroit estre contemps d'estre logie en une petite cohue. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 104).
[5] Autres lieutenans assez se tiennent de l'Amoreuse, qui font aumosnes, visitent les malades et les enchartrez et edifient les hospitaux, voyre par le moyen d'ypocrisie a ce qu'ilz soient et honnourez et reputez preudommes, ou pour attraire par avarice l'eau a leur moulin. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 381).
[6] Et si les juges sont preudommes et cognoissans leurs sofismes, et vouldront proceder a sentence diffinitive, lors les advocaz propouseront erreurs, privileges, estaz, escriptures et evasions, et, parlant moralment, civiles interlocutoires, par lesquelles quatre ou cinq ans passeront, voire aucunesfoiz XX ou XXX (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 465).
[7] ...ceste parolle et superscripcion qui de nouvel a este trouvee des clercs par flacterie, c'est assavoir tresredoubte, est fort desplaisant a Dieu et a preudommes subgiez. Quel merveille ! car redoubte emporte tirannie. Bien sont contraires en sentence serenissimo et metuentissimo, c'est assavoir tresdebonnayre et tresredoubte. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 163).
[8] Mais la tierce justice, appellee retributive, appartient a retribucion ; c'est assavoir que par toy, Beau Filz, soit faicte digne retribucion aux vaillans et preudommes et souffisant gueredon ; et aux mauvaiz justice et digne correption. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 191).
[9] "Encores, Beau Filz, tu pues avoir des faiseurs honnestes et preudommes, qui font les beaux dictez de Dieu et de la Vierge Marie, et des hystoires honnestes, moralles et devotes, comme estoit le pauvre homme appelle Cuveliers..." (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 243).
[10] Plusieurs exemples notables s'en pourroient reciter desquelx il est expedient de mectre frain a la penne et de mectre le doy a la bouche, pour non esbahir les grans seigneurs et dames, qui par aventure pour la memoyre des exemples auroient en suspicion les vaillans et preudommes phisiciens. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 272).

17 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre