C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de couronne dans la Base des Partiels 

175 attestations 
 Page /18 

[1] Et combien que on die que celle couronne soit despines, sachies quelle est de ions de mer blans, qui poingnent comme espines. (MANDEVILLE, Voy. L., p.1360, 235).
[2] et l'avoit restitué et remys en ses terres et seigneuries, dont par procès fait par ledit feu roy Charles et par les pers, comme dit est, avoit esté en Parlement privé et debouté et avoient esté declairées confisquées et appartenir ... la couronne de France pour la trahison dicte faicte au roy son souverain seigneur Charles (* *, 104).
[3] C'estoit sur le temps que nostre Saint Pere le pape Pius avoit semons les princes crestiens de venir a Mantoue quant le conte d'Armignac s'avisa de soy embler et de venir es pays du duc de Bourgoingne devers l'eritier de la couronne (CHASTELL., Chron. IV D., c.1461-1472, 257).
[4] Et ne furent point François tant seullement affectéz a la royne [d'Angleterre] ne a son parti pour la remettre en sa couronne perdue, mes partie aussi, et principalement, sur espoir de vaincre et humilier l'autre partie adverse, a qui on donnoit grace d'estre bourguignonne (CHASTELL., Chron. IV D., c.1461-1472, 277).
[5] ...il convenoit doncq que par aulcune emprise et puissant armee encontraire de Edouard regnant ilz [les Français] alassent a secours a la reyne deboutee de sa couronne par descendre mesmes en Angleterre, car ne veoient possible aultrement que jamais se peust resourdre que par ce moien, auquel s'il deffailloient jamés ne venroient au deseure du duc de Bourgoingne (CHASTELL., Chron. IV D., c.1461-1472, 292).
[6] ...la dame (...), commença a demander de rechief : (r)Monsr, doncques, puis que vous dittes que vous n'en estes point assotté [de messire Prigent], pourquoy l'entretenez vous ? Et a l'autre léz aussi (...), pourquoy doncques ly et son semblable ne les entretenez aussi en estat estable sans avoir sy souvent mutation empréz vous, dont nouvellettéz et divisions sourdent, de grant playe a vostre couronne...» (CHASTELL., Chron. IV D., c.1461-1472, 312).
[7] ...Povreté voluntaire, a laquelle Nostre Seigneur donne en ce monde desja le royaume de paradis. Et pour ce, porte elle la couronne comme possessoire de l'eritaige de paradiz. (Déclar. Hyst. S., a.1449, 160).
[8] Aies Dieu devant tes yeux et ne sois ja contentieulx par paroles queruleuses. Car se presentement il te samble que tu succombes et que tu seuffres confusion que tu n'as pas desservy, ne te indigne pas de ce, et ne diminue ja pourtant ta couronne par impacience (Internele consol. P., 1447, 177).
[9] Comment Froimont moyne veult estre De Maillierés et estre prestre, Et que hastivement l'envoye Raimon vers elle toutevoye Affin que de Froimon ordonne, S'el veult qu'il porte grant couronne Et qu'il soit fait moine cloystrier De Maillierés, au beau monstier. (COUDRETTE, Mélus. R., c. 1400, 203).
[10] "...L'ont ilz fait moyne devenir? Il leur puisse mesavenir! Moyne l'ont fait a grant couronne, [ Dont ilz en auront grant ensonne. ] De la besongne ainsi demeure: Je les verray ains que je meure, Je n'y mettray pas longuement. Je y vueil aler presentement Et les ardray touz en un feu." (COUDRETTE, Mélus. R., c. 1400, 225).

175 attestations 
 Page /18 
Fermer la fenêtre