C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de tiendroit dans 7FMR 
24 attestations 
 Page /3 

[1] Et, si celuy qui a perdu estoit saige, il ne mectroit de ceste saison riens en hazard avecques ceulx qui ont fuy, mais seullement se tiendroit sur ses gardes et essayeroit de trouver quelque chose de leger à vaincre, où ilz peüssent estre les maistres, pour leur faire revenir le cueur et oster la craincte. (COMM., I, 1489-1491, 109)
[2] Toutesfois luy sembloit-il bien que la ville tiendroit pour luy; (COMM., I, 1489-1491, 213)
[3]Et fut à l'heure que, après plusieurs dissimulations, il bailla ledict connestable, doubtant que l'armée du roy, qui estoit en Champaigne, ne luy empeschast l'entreprise dudit Nancy: car le roy le menassoit par ses embassadeurs pour ce que, par leur appointement, le premier des deux qui tiendroit ledict connestable le devoit rendre dedans huict jours après à son compaignon ou le faire mourir. (COMM., II, 1489-1491, 140)
[4]Et fut à l'heure que, après plusieurs dissimulations, il bailla ledict connestable, doubtant que l'armée du roy, qui estoit en Champaigne, ne luy empeschast l'entreprise dudit Nancy: car le roy le menassoit par ses embassadeurs pour ce que, par leur appointement, le premier des deux qui tiendroit ledict connestable le devoit rendre dedans huict jours après à son compaignon ou le faire mourir. (COMM., II, 1489-1491, 140)
[5] et me demandèrent si le roy ne tiendroit point pour l'enfant; (COMM., III, 1495-1498, 49)
[6] Et, de là, tira le roy à Neppe et puis aux terres des Ursins, qui toutes luy furent rendues par le seigneur Charles Ursin, filz bastard du seigneur Virgille Ursin, disant avoir ce commendementde son père, lequel estoit serviteur souldoyé de roy Alphonce, disant que, autant que don Ferrand seroit à Rome et en la terre de l'Eglise, qu'il luy tiendroit compaignée, et non plus. (COMM., III, 1495-1498, 69)
[7] En la maniere dicte et acoustumee Devant le roy, son ost et son armee, Marchans, bourgoys, tous vestuz d'une sorte Pour exaulcer sa haulte renommee, Vindrent vers luy en bonne ordre estimee Plus d'une lieux le querir hors la porte, En esperant qu'il leur tiendroit main forte Doresnavant, envers leurs adversaires, Et mesmement contre ung tas de haulsaires Qui leur faisoient des maulx intolerables Pour les rendre povres serfz miserables. (LA VIGNE, V.N., p.1495, 223)
[8] Entre voz dames gorgïases de cours, Qui d'amouretes maintenez voz gorriers, Telle folye soit present en decours, Et les lassez a moy venyr les cours, Que l'on ne dye qu'ilz soyent les derriers, Ou aultrement pour vielz pëons terriers Les tiendroit on et n'en feroit on compte, Dont ce seroit a vous et eulx grant honte. (LA VIGNE, Ress. chrest. B., 1494, 128)
[9] Car, quant les yeulx qui sont facteurs du cueur, Voyent Plaisir a bon marchié en vente, Qui les tiendroit d'achatter leur bon eur ? (CH. D'ORLÉANS, Rond. C., 1443-1460, 361)
[10] Et dist le Jouvencel, quand il se vit aux champs, puisqu'ilplaisoit à Dieu lui avoir donné si belle compaignie, qu'il ne chevaucheroit point que le garde-bras ne lui reluisist sur l'espaule et, se le duc Baudouyn le vouloit trouver, qu'il le trouveroit et qu'il ne tiendroit que à luy s'il n'avoit la bataille. (BUEIL, II, 1461-1466, 85)

24 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre