C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de tenuz dans 7FMR 
296 attestations 
 Page /30 

[1] Voz ennemis anciens et naturelz vous assaillent a leur entreprise et viennent chalengier vostre terre et vostre pays sur vous, ilz sont assaillans et vous estes defendeurs, ilz veulent asservir vostre liberté et vous avez a vous deffendre de leur servage, ilz quierent vostre mort et perdicion, et nature vous oblige à defendre vostre sceurté et vostre vie, ilz se efforcent d'oster et ravir par force la vie et la substance de voz femmes et enfans que nature vous contraint a doulcement nourrir et tendrement amer, ilz veulent debouter vostre prince droiturier et seigneur naturel que voz vies et voz corps sont tenuz defendre et tendent occuper le siege royal pour vous defouler soubz leur tirannie. (CHART., Q. inv., 1422, 18)
[2] Nous voions nostre prince qui depuis quatre ans n'a cessé de voiager sans guaires de repos ne d'arrest, nous voions les estrangiers alliez de nostre royaume qui passent les fortunes de mer pour venir a nostre secours et estre parçonniers de nostre adversité et de nostre paine, et les plusieurs de ceulx qui sont tenuz de defendre actendent et escoutent quel en sera le bruit, et se laisseroient avant chacer et charger du fais de la guerre jusques a estre deboutez de leurs maisons qu'ilz meissent paine de prevenir ne de chacer la guerre loing de soy. (CHART., Q. inv., 1422, 57)
[3] Et si acquiert des bons la congnoissance Et est tenuz Pour gracïeux et partout bien venuz, Amé, aydé, chiery et soustenuz, Et par honneur des gros et des menuz Se fait priser. (CHART., D. Fort., 1412-1413, 168)
[4] Si alerent les pas menuz De leurs beaulx, blans, petis piez nuz, Et les yeulx vers terre ont tenuz. (CHART., L. Dames, 1416, 209)
[5] Et puis les princes leur pardonnent Et mieulx venuzSont que ceulx qui se sont tenuz Loyaulx, et tousjours maintenuz Les droiz qu'ilz ont bien soustenuz. (CHART., L. Dames, 1416, 282)
[6] Mais sont de droit et par raison tenuz Servir leur roy et leurs subgez deffendre. (CHART., B. Nobles, c.1424, 397)
[7] à Toy gracier tous tenuz Sommes, qui donné temps et lieu As, où ces biens sont avenus. (CHR. PIZ., J. d'Arc, 1429, 31)
[8] Comment le roy partit de Lieige pour s'en retourner en France et de l'appoinctement qui fut fait derechef par le roy avec monsr Charles de France, son frère, auquel il bailla la duché de Guyenne en partaige Le roy, après estre departy d'avec ledict duc, à grant joye retourna en son royaume, et en riens ne se meüt contreledict duc à cause des termes qui luy avoient esté tenuz à Peronne et au Liége, et sembloit que patiemment le portast, nonobstant que depuis survint grant guerre entre eulx, mais non pas si tost, et n'en fut point la cause la chose dont j'ay parlé par cy-devant, combien qu'elle y peüst ayder, car la paix eust esté presque telle qu'elle estoit quant le roy l'eust faicte à Paris. (COMM., I, 1489-1491, 168)
[9] Mais quant le roy n'eust pensé que ce qui advint, il n'eust pas rompu la paix ne recommancé la guerre, combien qu'il eust cause de se douloir des termes qui luy avoient esté tenuz à Peronne; (COMM., I, 1489-1491, 173)
[10] et puis luy souvenoit des termes que on luy avoit tenuz pour le contraindre à faire ce mariaige. (COMM., I, 1489-1491, 218)

296 attestations 
 Page /30 
Fermer la fenêtre