C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de tenens dans 7FMR 
9 attestations 
 Page /1 

[1] Sera en toy vertus tenens De couraige en virginité? (DESCH., M.M., c.1385-1403, 314)
[2] Ceulz qui y furent de ladicte marche, tenens le parti anglois, que pour estre a celle tressainte journee, vouldrent honorer et passer soubs la banniere du roy. (LA SALE, J.S., 1456, 193)
[3] (59.1) Et dementres que il se desconfortoient, Brucus li a trait le coutel de la plaie hors et, le tenens en presence du sanc qui decouroit, a fet un serement et dit en ceste guise : "Par cesti sanc, dist il, qui estoit tres chaste avant l'injure royal, c'est avant l'injure faite par le fil du roy, jure ge et promet a vous, les dieux, et vous en appele en tesmoing que je, par quelque force je porrai, executerai et destruirai, par feu et par fer Tarquin, l'orguillex avecquez sa feme, pleine de toute fourfait, et toute la lignie de leur enfans, ne ne soufferrai que nus de euls ni autrez regnet deshoremais a Romme ! (BERS., I, 1, c.1354-1359, 98)
[4] La teneur de la cedule s'ensuit : Philippe, filz de Roy de France, duc de Bourgoigne, comte de Flandre, d'Artoiz et de Bourgoigne palatin, seigneur de Salins et de Malines, aux presidens et autres gens tenens le Parlement de monseigneur le Roy à Paris, salut et dilection. (BAYE, I, 1400-1410, 35)
[5] Sur ce que par un bon homme rural et ancien, prisonnier en la garnison de Yenville en Beaulce tenens le parti du duc d'Orleans, avoient esté apportées lettres toutes pareilles à celles dont est faicte mention ou XXe jour de ce moiz, en esperance qu'il gaignast par ce sa rançon ou partie, a esté deliberé que lesdictes lettres seroient leues et renvoiées au Roy avecques les premieres, en son ost, et lui seroit ou à son Conseil estant avec lui rescript que plus ne recevroit la Court aucunes lettres du duc d'Orleans, sinon par son ordonnance et volenté. (BAYE, II, 1411-1417, 66)
[6] Et fu commencée l'election par scrutine en la Tournelle criminelle, tenens icellui scrutine ledit Chancellier et les presidens, mais survint maistre Estienne Lombart, notaire du Roy, qui dist auxdiz Chancellier et presidens de par le duc de Bourgoigne que hier avoit esté ordonné au Conseil, present monseigneur le Dauphin, que l'on esliroit oudit office au Grant Conseil, appellez aucuns de ceans, et que l'en seurseist. (BAYE, II, 1411-1417, 101)
[7] Item, quant à la seurté de la bonne ville de Paris et d'environ, que bons quarteniers, cinquanteniers et dizeniers soient mis par yceulx à qui il appartient, qui bien et diligemment advisent que nulles assemblées ne commotions ne soient faictes en ladicte ville ne environ, et que tantost qu'ilz en sauront ou pourront savoir ou sentir aucune chose, qu'ilz le denoncent au Prevost de Paris, à ses lieux tenens et ailleurs où il appartendra, et sur toutes les peines qu'ilz pourroient encourir envers le Roy et justice. (BAYE, II, 1411-1417, 153)
[8] Et si ont aucuns tenens ton dit party voulu dire que Dieu decida que filles devoient venir a succession, et que ainsi le dit il a Moise, lequel de ceste matiereconseilla Dieu comme il est contenu Numeri [ XXVIIo ]capitulo . (JUV. URS., Aud. celi, 1435, 164)
[9] Et se ainsi n'est fait, et les Engleiz se mettent aussi samblablement les premiers oudit pays de Guienne, ilz tendront icellui pays en très-grant subgection, et feront et porteront moult de domaige à ceulx du pays d'ilec environ tenens le parti et bienveuillant du roy et de son royaume. (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 197)

Fermer la fenêtre