C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de preudons dans 7FMR 
55 attestations 
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[1] O puissance incomprehensible, O bonté trop incomparable, Jhesus, Redempteur tout passible, Digne Trinité immuable, Ta grace me soit amyable Affin que je me puisse traire Devers ce bon preudons fïable, L'evesque de Poitiers, Hillaire. (LA VIGNE, S.M., 1496, 256)
[2] Cris douloureux, maleureux pleurs et plains, Horreur de crisme, sisme par monts, par plains, ARdant fumee, nuee mortiffere, Lieux ru˙nez, bru˙nez d'inhumains, Entreprinses prinses sur les humains, Sang respandu, perdu par pestiffere DEvostz preudons, qui par dons mort confere, VAillans p˙ons pour champ˙ons deffere, Langueur, rigueur, douleur, affliction, Ordre oppressee, pressee d'ymparfaire, Ieunes marchans meschans du tout parfaire Sont digne a voir d'avoir compassion. (LA VIGNE, Ress. chrest. B., 1494, 124)
[3]" Quant cils li ot moustrées leurs raisons, Qui bien le sot faire com sages homs, Li gentils rois qui moult estoit preudons Li respondi: "Se Dieus me gart, vous avez pris en mi Juge ignorant et de sens desgarni, Ne onques mais je n'oy, ne ne vi Tel jugement: S'en saroie jugier petitement. (MACH., J. R. Beh., c.1340, 118)
[4] "N'il n'est raisons Pour ce, s'il est vrais, loiaus et preudons,Qu'il soit de ceuls qui batent les buissons Dont li autre prennent les oisillons. (MACH., J. R. Beh., c.1340, 125)
[5] Einsi l'ordena li preudons Qui au faire donna preu dons. (MACH., D. Lyon, 1342, 191)
[6] Pour ce li preudons de jadis, Dont l'ame soit en paradis, Qui fu de vaillance gringnour Que ne fu puis autre signour, Car honneur, pris et loiauté, Largesse, prouesse, bonté Avoit, avec tout ce qu'il faut A preudomme sans nul deffaut, N'il ne se pot onques lasser De bien faire et de bien penser, Car toutes bonnes gens ama, Les mauvais haï et blasma, Si avoit trop grant desplaisence En soi, de ce que congnoissance N'avoit des loiaus et des faus, Et trop li sambloit grans deffaus, Dont si forment li anoia Que par tout le monde envoia Certeins messages, pour savoir Se pour argent ne pour avoir On peüst trouver creature Qui sceüst faire une closture Estant environ ce vergier Tele que jamais herbergier, Entrer, habiter, ne venir,Pour riens qui peüst avenir, Homme ne femme n'i peüssent Qui talent de fausser eüssent Envers Amours, ou qui faussé Y eüssent en temps passé. (MACH., D. Lyon, 1342, 220)
[7] Et quant l'uevre fu assevie, Li preudons qui estoit en vie L'ama durement et prisa Et ce vergier ci baptisa Qu'il fust appellez a tous jours:"L'Esprueve de fines amours", Pour ce qu'il n'est nuls qui compasse Si bien son erre qu'il y passe, Puis qu'a fausseté penseroit, Et li loiaus y passeroit; (MACH., D. Lyon, 1342, 221)
[8] Or en a un tel en vostre ost Qu'onques, ce croy, milleur n'i ost Chevalier, d'onneur renommez, De tous les bons preudons nommez, Et s'a avant son bon renom Guillaume Longue Espée a nom. (MACH., D. Aler., a.1349, 315)
[9]Encor ouvra il d'autre guise, Qu'eu temple de Jherusalem Son dieu -- Baalim l'apella l'en -- Fist mettre, et mist hors tout a fait Quanque ses peres y a fait, Qui fu bons, loiaus et preudons Et au temple donna preu dons; (MACH., C. ami, 1357, 50)
[10] Et bien le devoit mercier, Car li marquis à festier Le prist, et li donna preu dons, Com vaillans princes et preudons. (MACH., P. Alex., p.1369, 29)

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