C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de preudesommes dans 7FMR 
11 attestations 
 Page /2 

[1] Et ceste deliberacion faicte, pour le bon desir mectre à euvre, debouta de lui tous ceulx qu'il pensa qui au contraire de son bon vouloir le peussent desmouvoir et de toutes pars voult actraire gens sages, preudesommes et bien moriginéz ; (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 68)
[2] C'est assavoir voult avoir pour estre bien introduit en ce qui puet touchier au bien espirituel qui est le principal de solempnelz preudesommes theologiens sicomme estoit un moult sage maistre que se nommoit maistre Jehan de la Chaleur et d'autres desquelz vouloit souvent ouir, et à certaines heures et jours leccons de sapience de laquelle doctrine lui ensuivy que il se disposa à servir Dieu, craindre et amer sur toute riens, si qu'il le continua par euvres vertueuses, tant ès effaiz de charité aux povres comme en edificacion d'eglises, oroisons et toutes devocions toute sa vie, sicomme encores y pert en maint lieux. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 68)
[3] Si n'est riens plus desprisable que viellece dissolue, nice et sans vertu, mais doit estre entendu des preudesommes loyaulx, de conscience vertueulx et bons. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 74)
[4] ITEM, autres preudesommes, chevaliers d'aage ou autres nobles de bon sens naturel lesquelz aront bien retenu les choses qu'aront veuz avenir en leur temps en divers cas, et saront comprendre la difference des estas, du temps et des personnes ; (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 76)
[5] Ycelz sont ydoinés à conseiller sur le fait de la justice, admonester le prince que bien soit gardée que les offices, tant de la justice comme les autres, soient mis en bonnes mains et bailléz à gens congneuz et desquelz on sache la vie estre bonne et que souffisans, loyaulx et preudesommes soient, non mie faire des loups pastours et des larrons maistres. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 76)
[6] Et ainsi ses vaillans preudesommes conseilleront le prince et de l'estat d'iceulx dis legistes appartient estre fait chancellier, prevosts et baillifs de grans juridicions, maistres des requestes, autres telz offices. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 77)
[7] ITEM, les laiz du conseil qui est le IIIJ.e estat doivent estre bons preudesommes de bel estat et bon vie, soient bourgois ou autres, sages et prudens, lesquelz aient frequenté en leur vie gens de divers estas et offices, tant de finance comme de fait d'escriptures et lectres royaulx et de justice, si qu'ilz soient tous stilléz de fait de finances et de comptes, et generalment de tout ce qui y appartient, et yceulx conseilleront le prince es voies bonnes, justes, loyalles et licites à son prouffit de fait de finances et comment sur les receptes et revenues de son royaume ou pays pourra estre, pourveu qu'il n'y soit baretéz, et en tout ce qui y touche, bien et bel l'adviseront, mais bien se garderont se preudesommes sont et de conscience, de lui mectre au devant quelconques voie de traire argent estorcionnairement ne hors droit, car à leur grant charge seroit, et ycelz gens sont ydoinés es dis offices de finances et des comptes. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 77)
[8] ITEM, les laiz du conseil qui est le IIIJ.e estat doivent estre bons preudesommes de bel estat et bon vie, soient bourgois ou autres, sages et prudens, lesquelz aient frequenté en leur vie gens de divers estas et offices, tant de finance comme de fait d'escriptures et lectres royaulx et de justice, si qu'ilz soient tous stilléz de fait de finances et de comptes, et generalment de tout ce qui y appartient, et yceulx conseilleront le prince es voies bonnes, justes, loyalles et licites à son prouffit de fait de finances et comment sur les receptes et revenues de son royaume ou pays pourra estre, pourveu qu'il n'y soit baretéz, et en tout ce qui y touche, bien et bel l'adviseront, mais bien se garderont se preudesommes sont et de conscience, de lui mectre au devant quelconques voie de traire argent estorcionnairement ne hors droit, car à leur grant charge seroit, et ycelz gens sont ydoinés es dis offices de finances et des comptes. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 77)
[9] Entre plusieurs autres grans maulx que de si fais convoiteux et sans conscience conseilliéz que avons dit dessus puet venir un singulier qui redonde tant au prince comme à plusieurs autres y a, c'est assavoir que par leur promocion peuent estre mis es offices, tant de la justice comme des finances et d'autres plusieurs estas et menistres qui bons ne sont ne preudesommes ne mesmement saiges, souffisans, ne ydoinés à l'excercice que leur office requiert, ou les mectent à leur poste entour le prince et à son service afin que s'aucun mauvais raport venoit de eulx que yceulx le peussent estaindre ou ne le souffrissent aler avant, et meismes les mectent es offices des finances afin qu'ilz soient pour eulx à en avoir part. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 81)
[10] Et en sur que tout pour obier aux inconveniens qui, à cause de convoitise, peuent venir, si que dit est devant, quel que fust le savoir, n'y fust mis nul se par bonne informacion faicte sans envie et non pour tolir à aucun son bien, mais par preudesommes, n'estoit sceu avant la vie estre bonne et la personne de bonne conscience et meurs louables. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 83)

11 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre