C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de coronne dans 7FMR 
3 attestations 
 Page /1 

[1] Après, tourna ses paroles à la couronne de France, et dist : «O coronne ! (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 187)
[2] Les Romains, ainsin qu'ilz honoroient de coronnes ceulz qui faisoient les grans vaillances d'armes, si comme cellui qui passoit premiers le fossé ou le palis de l'ost aux ennemis estoit coronné de la coronne valere, et cellui qui premiers montoit sur l'eschielle et sur les murs a l'assault d'une cité ou chastel ou ville estoit coronné de la coronne muralle, et ainsy des autres vaillances pareillement avoient ilz acoustumé; (LA SALE, J.S., 1456, 4)
[3] Les Romains, ainsin qu'ilz honoroient de coronnes ceulz qui faisoient les grans vaillances d'armes, si comme cellui qui passoit premiers le fossé ou le palis de l'ost aux ennemis estoit coronné de la coronne valere, et cellui qui premiers montoit sur l'eschielle et sur les murs a l'assault d'une cité ou chastel ou ville estoit coronné de la coronne muralle, et ainsy des autres vaillances pareillement avoient ilz acoustumé; (LA SALE, J.S., 1456, 4)
[4] et semblablement coronnoient ilz tres solempnelment les femmes vesves qui pour l'amour et honneur de leurs premiers maris ne se vouloient plus marier, et vouloient ainsi honnestement garder leurs chastetez, de la coronne de chasteté emprinse, qui estoient plus honnorees que les autres vesves n'estoient. (LA SALE, J.S., 1456, 4)
[5] Car maniere est la coronne de toutes vertus. (LA SALE, J.S., 1456, 21)
[6] Madame, qui veoit et savoit toutes ces choses, ne tarda gueres que voult parler a lui, lors fist son signal de l'espingle, auquel il respondit, et quantilz furent au preau ensemble elle lui dist: "Mon seul ami, la Dieu mercy, il n'est roy, royne, duc, seigneur, dame ne damoiselle, jusques aux plus petis, que chascun ne s'esforce a dire bien de vous, a cause que avez esté et que estes humbles et gracieux, et ores par vostre largesse vostre renommee florist, si vous prie et recorde que, sans nulle fole ne prodigue despense, qui redonde trop plus a honte que a honneur, a dommaige que a proffit, largesse bien employé vous soit recommandee, car elle porte en soy telles vertus: et premiers, elle coronne l'ame de gloire pardurable, elle se garde en l'amour de chascun et si acquiert nouveaulz amis, elle flourist en bonne renommee, elle estaint des cuers les yres, elle porte toute seurté, car elle fait des ennemis amis, et pour ce, mon ami, je la vous recommande. (LA SALE, J.S., 1456, 74)
[7] Et n'y eust chevalier, escuier, herault ne autre de sadicte compaignie qui n'eust robe de livree, sans les autres dons qu'il donna a part a certains chevaliers et escuiers qui acompaignié l'avoient, qui eust bien souffit a un des haulz princes de la coronne. (LA SALE, J.S., 1456, 180)
[8] Se je voloie sa coronne Deviser qui est belle et bonne,Trop longuement vous en tenroie; (MACH., J. R. Nav., 1349, 280)
[9] Et comment que chascuns li donne Le pris d'onneur et la coronne, Estre cuide, tant a d'onnour, Entre les autres la menour. (MACH., R. Fort., c.1341, 10)
[10] Mais si mes cuers en ce penser s'ordonne Qu'il ne vit pas femenine personne, Tant ait biauté ne tant porte coronne, Qui me fust preus, C'est a dire, qui garir me peüst Ne qui remede en moy mettre sceüst, Tant de biauté ou de richesse heüst, Ou tant renarde Fust, qu'au garir assés ne me neüst, Ne que jamais mon secret perceüst, Ne que desirs en moy si fort creüst Que maus feus arde! (MACH., F. am., c.1361, 178)

Fermer la fenêtre